Szef Sprzedaży Wydanie 56/2021 - Dlaczego Twoi handlowcy tracą sprzedaż?
Wydanie 56/2021

Szef Sprzedaży

Temat numeru: Dlaczego Twoi handlowcy tracą sprzedaż?

Czy zdarzyła Państwu się kiedyś sytuacja, w której to – mimo na pozór idealnej organizacji pracy w dziale sprzedaży, aktywnych handlowców nawiązujących wiele prób kontaktu z klientem i świetnie przygotowanych ofert – ostateczne wyniki sprzedaży okazywały się niezbyt imponujące? To rzeczywistość wielu firm, jednak tylko niektóre z nich będą potrafiły wyjść z tego impasu. Kluczem do sukcesu jest umiejętność przeanalizowania przez menedżera sprzedaży czynności wykonywanych przez członków jego zespołu i znalezienia tych, które powodują utratę szansy na finalizację transakcji. Jak to zrobić? Podpowiedzi znajdują się w naszym Temacie Numeru, w tekstach Marty Woźny-Tomczak i Marka Waśkiewicza o wspólnym tytule „Dlaczego twoi handlowcy tracą sprzedaż?”.

Pracownik może nie tylko aktywnie pozyskiwać klientów, ale również dbać o wizerunek firmy w mediach społecznościowych, co także pomoże realizować cele biznesowe. Employee Advocacy, bo o tym rozwiązaniu mowa, zyskuje coraz większą popularność, a rola szefa sprzedaży w jego wdrażaniu jest niezwykle istotna. Dlaczego Employee Advocacy w firmie się opłaca i jak rozpocząć jego implementację? O tym więcej w artykule Marleny Stremler „Pracownik najlepszym ambasadorem firmy!”.

Chyba każdy szef sprzedaży doświadczył bardzo nieprzyjemnego, a czasami nawet groźnego dla stabilności finansowej firmy, zjawiska, którym jest odpływ klientów spowodowany odejściem jednego z handlowców. Nie ma w tym nic dziwnego – jeśli były podwładny zaczyna pracę u konkurencji, a do tego może zaoferować dotychczasowym klientom lepsze warunki, z perspektywy handlowca naturalne wydaje się sięgnięcie po te kontakty w celu łatwego domknięcia transakcji. Na szczęście przed tego typu sytuacjami można się uchronić, i to nie tylko za pomocą różnego rodzaju umów lojalnościowych. Więcej na ten temat w artykule Tomasza Kalko „Jak uniknąć odpływu klientów w przypadku odejścia obsługującego ich handlowca?”.

W tym wydaniu:

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.