Pokaż mi swój styl zarządzania, a powiem ci, jakim szefem jesteś!

  • Jakie style przywództwa możemy wyróżnić i czym się charakteryzują?
  • Jak zbadać, jaki styl przywództwa reprezentujemy?
  • Czy można stosować więcej niż jeden styl przywództwa?
SS_56_32.jpg

Praca z zespołem sprzedaży to nie lada wyzwanie. Samo stanowisko dyrektora oraz władza, która się z tym wiąże, nie wystarczają do tego, żeby sprawnie osiągać zamierzone cele i dobrze kierować podwładnymi. Potrzebne jest mądre zarządzanie w stylu dopasowanym do miejsca, ludzi i sytuacji.

Zespoły składające się z różnych typów handlowców dają szerszy wachlarz możliwości, a także nadają pracy odpowiednią dynamikę. Zarządzanie takim zespołem wymaga właściwych narzędzi, którymi są właśnie różne style zarządzania. Czy wybranie jednego z nich wystarczy, żeby osiągnąć sukces?

Przywódca autokratyczny

Styl, w którym menedżer ma potrzebę stałego kontrolowania podwładnych w zakresie wykonywanych obowiązków, domaga się posłuszeństwa, nie lubi sprzeciwu. Pracownicy nie są w tym wypadku pytani o zdanie. Polecenia są wydawane odgórnie i każdy musi się do nich dostosować, niezależnie do tego, czy zgadza się z nimi, czy nie. Okres pandemii okazał się szczególnie ciężki dla tego typu menedżerów, jeśli ich zespoły były zmuszane do pracy zdalnej, przy której bardzo ciężko w 100% kontrolować pracowników. Niewątpliwym plusem tego stylu zarządzania jest sprawne podejmowanie decyzji w trudnych, stresujących momentach. Trzeba jednak pamiętać, że zespół pod rządami autokraty szybko się wypala i traci motywację do pracy, ponieważ nie ma wpływu na żadne decyzje i działania w firmie. Podwładni mają często obawy przed wypowiedzeniem swojego zdania, co skutkuje brakiem szczerego feedbacku, niezbędnego, jeśli menedżerowi zależy na dobrych efektach.

Przywódca charyzmatyczny

Styl, w którym menedżer zaraża swoją wizją, porywa za sobą zespół, pozwalając mu zachłysnąć się kolejnymi pomysłami. Przy takim podejściu niejednokrotnie okazuje się, że podwładni wykonują trudniejsze zadania, przekraczają swoje granice, wychodząc ze strefy komfortu oraz wierzą, że mają nadrzędną misję do spełnienia. Niestety, ten typ menedżera często poza świetną wizją, nie ma w głowie ułożonych kolejnych kroków do osiągnięcia celu. Sama motywacja w zespole to za mało, żeby pójść dalej. Wizjoner bez dobrego planu realizacji nie ma szansy na sukces.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 75% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.