Całkowicie zdalna rekrutacja - tak czy nie?

  • W jakich etapach przebiega całkowicie zdalna rekrutacja?
  • Jakie są jej wady i zalety?
  • Jak uniknąć pułapek związanych z brakiem bezpośredniego kontaktu z kandydatem do pracy?
SS_56_16.jpg

Jeszcze rok temu praca zdalna należała do rzadkości. Z komunikatorów firmowych korzystaliśmy sporadycznie, a większość z nich nie była wystarczająco dobrze przystosowana do masowego użytkowania. Minął rok, a firmy niemal całkowicie zmieniły swój dotychczasowy tryb funkcjonowania, przestawiając się na pracę zdalną. Od 2020 r. także rekrutacja na odległość stała się dla wielu organizacji jedyną bezpieczną opcją. Z czym jednak dokładnie wiąże się jej prowadzenie?

Zdalna rekrutacja to szereg działań mających na celu pozyskanie kandydata, przeprowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej oraz zatrudnienie go, jednak z pominięciem bezpośredniego kontaktu. Takie rozwiązanie ma swoje zalety. Pierwsza z nich to zapewnienie ciągłości procesu. Mimo chaosu wywołanego pandemią firmy, które zdecydowały się wdrożyć zdalny system rekrutacji, w dalszym ciągu mają możliwość zatrudniania nowych pracowników. Drugą zaletą jest oszczędność czasu i pieniędzy, ponieważ dzięki specjalnie zaprojektowanym systemom wspomagającym wiele działań można zautomatyzować. Dla kandydatów oznacza to brak konieczności przemieszczania się z miejsca na miejsce, a dla rekruterów możliwość znalezienia najlepszych kandydatów, bez ograniczeń geograficznych. Rekrutując online, mamy opcję sprawdzenia większej liczby osób w krótszym czasie, i to zarówno pracując synchronicznie, czyli spotykając się z kandydatem w czasie rzeczywistym online, jak i asynchronicznie, poprzez nagrania wideo.

Te ostatnie są szczególnie wygodne, ponieważ gwarantują nieograniczony dostęp do materiału. Takie rozwiązanie – w porównaniu z tradycyjną weryfikacją dokumentów aplikacyjnych – pozwala lepiej poznać kandydata i jego praktyczne umiejętności. Nagrania można także stosować w celu weryfikacji umiejętności autoprezentacji i sposobu wypowiadania się, które mają duże znaczenie m.in. na stanowiskach związanych z obsługą klienta.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 83% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.