Szef Sprzedaży
Temat numeru: Cold calling, który działa
Czy cold calling i telemarketing to inne nazwy tego samego procesu? Wbrew powszechnej opinii, zdecydowanie tak nie jest! Być może właśnie przez błędne rozumienie tego pojęcia wielu menedżerów sprzedaży skarży się, że cold calling w ich firmach się nie sprawdza. Jak zbudować skuteczny proces, dzięki któremu „telefonowanie na zimno” przyniesie konkretne efekty? Jak szef sprzedaży może wesprzeć handlowców w realizacji tego zadania? Koniecznie przeczytajcie nasz Temat Numeru – dwa artykuły pod wspólnym tytułem „Cold calling, który działa”. Damian Rogala i Karol Bartkowski udzielają w nich odpowiedzi na te i inne pytania.
Czy słyszeliście o takim pojęciu, jak sales lead nurturing? Jeżeli nie, pora jak najszybciej to nadrobić. Wdrożenie tego etapu do procesu sprzedaży może bowiem bardzo pomóc w budowaniu relacji z klientami jeszcze przed rozpoczęciem faktycznego procesu zakupowego. Niezbędne będzie regularne korzystanie z portalu LinkedIn oraz współpraca z działem marketingu. Praktyczny przewodnik po wdrażaniu sales nurturing w firmie proponuje Katarzyna Sitarska. Z kolei Patryk Jasiński w swoim artykule podpowiada, jak zachęcić pracowników do aktywnego wykorzystywania mediów społecznościowych do celów zawodowych. Nie chodzi tu jednak o zmuszanie handlowców do spamowania znajomych na Facebooku „fantastycznymi ofertami, przygotowanymi tylko dla nich”. Dobrze zaplanowane i prowadzone działania na portalu LinkedIn to całkiem inna bajka – taka ze szczęśliwym zakończeniem w postaci pozyskanych klientów.
Pozyskanie klienta to jedno, a jego zadowolenie po zakupie i chęć regularnego zostawiania pieniędzy w naszej firmie – drugie. Tymczasem, jak pisze Marta Woźny-Tomczak w tekście „Jak sprawić, by klient po zakupie był bardziej zadowolony niż przed?”, zadowolony klient staje się najlepszym ambasadorem marki. Nosi zakupione produkty na/przy sobie albo mówi o nich w towarzystwie. Wystawia referencje, udziela rekomendacji swoim znajomym – i to bardzo często bez żadnej dodatkowej opłaty. Wdzięczny klient po prostu naturalnie chce pomóc swojej ulubionej marce, którą tym samym bezinteresownie wspiera. Choćby dlatego warto postarać się o jego satysfakcję. Jak to zrobić? Odpowiedzi szukajcie w artykule.
W tym wydaniu: