Szef Sprzedaży Wydanie 40/2018 - Koniec ery szefa sprzedaży – nadchodzi szef negocjacji!
Wydanie 40/2018

Szef Sprzedaży

Temat numeru: Koniec ery szefa sprzedaży – nadchodzi szef negocjacji!

W poprzednim numerze „Szefa Sprzedaży” zastanawialiśmy się, czy zbliżamy się do końca ery uniwersalnych sprzedawców. To jednak nie jedyne zmiany w świecie sprzedaży. W dobie informacyjnej „Formuły 1” liczba danych przetwarzanych w każdej minucie przez statystycznego człowieka wzrosła kilkadziesiąt razy. Ma to bezpośrednie przełożenie także na sposób podejmowania decyzji o zakupie, a co za tym idzie – na pracę zespołów handlowych. Dyrektorzy handlowi coraz bardziej stają się więc „szefami negocjacji” pomiędzy klientem i jego oczekiwaniami, a wnętrzem organizacji.

Jak pisze w naszym temacie numeru Justyna Grabkowska z firmy Scotwork Polska: Pod koniec drugiej dekady XXI w. szef sprzedaży musi zmienić perspektywę, ba – całą filozofię swojego zawodowego podejścia. Jest on bowiem, chcąc nie chcąc, nie tylko osobą otwierającą wraz ze swoim zespołem drzwi, przez które towar czy usługa są sprzedawane. Dział sprzedaży stał się „drzwiami obrotowymi”, gdyż jego obowiązkiem, na równi z dotychczasowymi zadaniami, jest import danych. Dalej ma nastąpić ich obróbka przez pryzmat sprzedażowy, analiza i negocjowanie z poszczególnymi działami w organizacji, by na tej podstawie zmieniać się i dostosowywać do rynku.

Temat negocjacji, rozpatrywanych jako instrument służący do skutecznego zarządzania, rozwijamy także w tekstach „Sprzedawać bestsellery dzięki «best sellerom», czyli rzecz o negocjacjach wewnętrznych” oraz „Dopóki piłka w sprzedażowej grze… czyli negocjacyjny twórca i jego tworzywo”. Gorąco zachęcam do lektury – jestem przekonana, że zawarte w nich przesłanie może o 180 stopni zmienić Państwa postrzeganie roli negocjacji w pracy szefa sprzedaży.

Temat skutecznego zarządzania, m.in. poprzez negocjacje, rozwijać będziemy także podczas 5. Forum Szefów Sprzedaży, które odbędzie w dniach 22-23 listopada 2018 r. w Warszawie pod hasłem „5 kroków do zwycięstwa w bitwie o współczesnego klienta. Czy to już koniec ery «uniwersalnych żołnierzy»?”. Prelegentami będą m.in. doskonale Państwu znani z naszych łamów Lech Dworaczyński, Piotr Bień i Tomasz Kalko. Kongres poprowadzi Tomasz Targosz.

W tym wydaniu:

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.