E-commerce & Digital Marketing
Temat numeru: Ratowanie porzuconych koszyków
Porzucone koszyki to problem całej branży e-commerce, nie ma znaczenia wielkość sklepu, jego rozpoznawalność, asortyment. Jako klienci sami często rezygnujemy z rozpoczętego już procesu zakupowego. Warto zadać sobie pytanie, dlaczego tak się dzieje. Co powoduje, że przerywamy transakcję? Mnie odstrasza konieczność podania dużej ilości danych o sobie, które w mojej ocenie nie są potrzebne sprzedawcy do realizacji zamówienia, brak ulubionej formy płatności czy wysokie koszty przesyłki, o których wcześniej nie zostałam poinformowana… Spójrzcie na swój sklep z perspektywy klienta i zastanówcie się, co może w nim zniechęcać do zakończenia transakcji. W analizie tej kwestii z pewnością pomoże wam aktualne wydanie „E-commerce & Digital Marketing”. W ramach Top tematu podpowiadamy m.in.: za pomocą jakich narzędzi badać przyczyny przerwania transakcji?; jakie rozwiązania wdrożyć, by zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków?; jak komunikować się z klientem, aby dokończył zamówienie?; jak mierzyć skuteczność działań podjętych w celu przeciwdziałania zjawisku porzuconych koszyków? Dla większości e-sprzedawców zbliża się najlepszy okres sprzedażowy w roku. Jak sobie poradzić ze zwiększoną liczbą zamówień przed świętami Bożego Narodzenia? Jakie działania wdrożyć, aby uniknąć opóźnień w dostarczeniu przesyłek? Jak przedstawiać termin realizacji zamówienia w sklepie, aby uniknąć nieporozumień z klientami? Odpowiedzi na te pytania szukajcie w dziale E-logistyka. Czekamy na Wasze sugestie i propozycje tematów, które powinniśmy poruszyć w kolejnych numerach. Piszcie i dzwońcie do nas!
W tym wydaniu: