Regulamin sklepu internetowego
- Jakie elementy powinien zawierać regulamin sklepu internetowego?
- Jakich zapisów należy unikać w regulaminie?
- Kiedy można zmienić regulamin?
Regulamin sklepu internetowego to rodzaj umowy pomiędzy przedsiębiorcą a konsumentem. Jego postanowienia powinny być nie tylko zgodne z obowiązującymi aktami prawnymi, dopasowane do procesu zakupowego oraz asortymentu sklepu, ale również napisane przystępnym językiem, tak aby kupujący nie mieli problemów ze zrozumieniem jego treści.
Jednym z podstawowych aktów prawnych wpływających na treść regulaminu sklepu internetowego jest ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną, która kwalifikuje prowadzenie sklepu internetowego jako świadczenie usług drogą elektroniczną. Usługą w tym przypadku jest samo udostępnienie internautom możliwości zawierania umów przez Internet.
Zgodnie z art. 8 ust. 3 wskazanej ustawy regulamin sklepu internetowego powinien określać w szczególności:
1. Rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną
Ustawa nakłada obowiązek wskazania rodzaju i zakresu wszystkich usług, które są dostępne w sklepie internetowym, np. usługi umożliwiającej zawieranie umów sprzedaży przez Internet, usługi polegającej na założeniu konta w sklepie, dostępu do swojego konta i historii zakupów czy korzystania z systemu ocen towarów.
2. Warunki świadczenia poszczególnych usług
Zwłaszcza wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, z którego korzysta sklep internetowy, np. jakie oprogramowanie jest konieczne do korzystania z danego sklepu internetowego.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 87% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.