Zaangażuj i sprzedaj!
- Jak zbudować w social media społeczność oddaną marce?
- Na co zwrócić uwagę, podejmując współpracę z influencerami?
- Jak przełożyć działania w mediach społecznościowych na konwersję w sklepie internetowym?
W świecie, w którym Internet stanowi dla ludzi coraz częściej podstawowy środek komunikacji, wykorzystanie kanałów social media w kreowaniu wizerunku marki i pozyskiwaniu nowych klientów ma kluczowe znaczenie. Czas sięgnąć po dostępne narzędzia i stosunkowo szybko zwiększyć konwersję w swoim e-sklepie.
Na początek najlepiej skupić się na najpopularniejszym kanale komunikacji, jakim jest Facebook, natomiast działania na innych portalach traktować jako uzupełnienie. Taką drogę budowania wizerunku marki oraz sprzedaży przez social media będziemy analizować.
Stwórz wizję swojej marki
Każde podejmowane działanie musi być odpowiednio przygotowane. Na początek należy sobie postawić kilka pytań.
- Jak ma być postrzegana nasza marka?
- Czym powinna się wyróżniać na tle konkurencji?
- Do jakiej grupy odbiorców chcemy dotrzeć i co im zaoferować?
Opracowanie charakterystyki persony, do jakiej będziemy kierowali swój przekaz, ma kluczowe znaczenie dla promocji marki w sieci. Trzeba określić, do jakiej grupy docelowej chcemy dotrzeć, kto jest naszym potencjalnym klientem i odpowiednio dopasować całą komunikację oraz język wszystkich przekazywanych informacji. Ważna jest również jakość przygotowywanych przez nas treści. Typ narracji, który nie tworzy spójnej całości lub jest niedopasowany do ogólnie przyjętych standardów, często kończy się kryzysem. Jedno potknięcie może nie tylko doprowadzić do utraty pojedynczego klienta, ale skutkować również zbiorowym odwróceniem się od marki, a w konsekwencji napiętnowaniem wszystkich jej działań.
Przykład
Firma Maspex, właściciel marki Tiger, była przedmiotem kryzysu wizerunkowego po tym, gdy 1 sierpnia udostępniła na Instagramie grafikę dotyczącą rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego. Grafika przedstawiała wyciągnięty środkowy palec z opisem: „Chrzanić to, co było. Ważne to, co będzie!”. Dopiero po 8 dniach (!) ruszyła fala krytyki skierowana w stronę marki. Ostatecznie Tiger przeprosił, usunął grafikę, a następnie konto na portalu Instagram i zwolnił agencję prowadzącą komunikację w social media.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 78% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.