Żeby doszło na czas

  • Jak sprawić, aby obsługa w naszym sklepie była zgodna z oczekiwaniami klienta?
  • Jak przedstawiać termin realizacji zamówienia w sklepie, aby uniknąć nieporozumień z klientami?
  • Jakie działania wdrożyć, aby w okresie zwiększonej liczby zamówień uniknąć opóźnień w realizacji przesyłek?
ECOM_03_43.jpg

Dzięki odpowiednim rozwiązaniom logistycznym, pomimo zwiększonej skali zamówień, można spełniać podstawowe oczekiwania klientów związane z precyzją miejsca i czasu dostawy, zgodnością przesyłki z zamówieniem, brakiem uszkodzeń przesyłek czy monitoringiem jakości usługi przewozu, a tym samym budować markę. W środowisku podobnych produktów to właśnie logistyka i obsługa klienta sklepu pozwalają się wyróżnić na tle konkurencji.

Aby realizować zamówienie na czas, zgodnie ze złożonymi w naszym sklepie deklaracjami, należy skupić się na dwóch podstawowych obszarach:

  1. logistyce, rozumianej jako:
    • dostęp do odpowiedniej infrastruktury logistycznej pozwalającej na dynamiczne i poprawne kompletowanie zamówień (zaplecze magazynowo-techniczne),
    • odpowiednia kadra osobowa do realizacji zamówień (zaplecze osobowe),
    • możliwość sprawnej obsługi dużych wzrostów liczby zamówień (brak ograniczeń skalowalności liczby realizacji zleceń),
    • brak ograniczeń w zakresie magazynowania produktów do sprzedaży,
    • skuteczna realizacja zleceń na odcinku „ostatniej mili” przez podmioty kooperujące, np. dzięki efektowi skali współpracy;
  2. wiedzy, jak poprawnie składać deklaracje sprzedażowe, logistyczne oraz w jaki sposób budować i obsługiwać platformę sprzedażową.

Ważna jest także umiejętność efektywnej wielokanałowej komunikacji z konsumentem (automatyka komunikacji przez www, pop-upy, infolinię, czat, media społecznościowe). Klient, który na bieżąco i w przejrzysty sposób będzie informowany o ewentualnych trudnościach z realizacją zleceń, na pewno lepiej przyjmie dłuższy czas oczekiwania na przesyłkę niż kupujący, który nie otrzyma rzetelnej informacji na temat opóźnienia.

Sprawna logistyka

Do niedawna logistyka w procesie sprzedaży e-commerce była niedocenianym czy wręcz zaniedbywanym obszarem. Dzisiaj to ona wyznacza liderów w branży. Jest wyróżnikiem pozwalającym zwiększać nie tylko oszczędności, ale i sprzedaż, przede wszystkim bez obaw o ryzyko braku możliwości skutecznej obsługi zamówień naszych klientów w okresach zwiększonej sprzedaży. Mam tu na myśli głównie nieograniczony dostęp do powierzchni składowania w sytuacjach wymagających zatowarowania pod kątem zwiększonej sprzedaży czy odpowiedzialności za skuteczne zabezpieczenie zasobów do realizacji zwiększonej liczby zleceń dla naszych konsumentów.

W jaki sposób dopasować zasoby do sprawnej obsługi wahającej się liczby zamówień ­e-sklepu? Do wyboru jest kilka opcji:

  • utrzymywanie „zapasów” powierzchni magazynowej i ludzi gotowych do obsługi szczytów sprzedażowych (peaków);
  • zatrudnienie dodatkowych pracowników w okresach wzmożonych wzrostów sprzedaży i okresowe wynajęcie zewnętrznej powierzchni magazynowej;
  • outsourcing logistyki i scedowanie konieczności zapewnienia odpowiednich zasobów do obsługi każdej skali zamówień na operatora zewnętrznego.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 72% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.