Mobilność w 7 krokach

  • Jak dostosować stronę sklepu do urządzeń mobilnych?
  • W jaki sposób sprawdzić prędkość ładowania strony?
  • Jak stworzyć formularz zakupu przyjazny dla mobilnego klienta?
ECOM_03_54.jpg

Dzień 21 kwietnia 2015 roku to kluczowa data w rozwoju Internetu. Światowy gigant Google ogłosił, że od teraz będzie oceniał, czy dana strona jest przyjazna dla urządzeń mobilnych. Jeśli tak, będzie pojawiać się wyżej w wynikach wyszukiwania na urządzeniach mobilnych.

Mobile zaczął odgrywać kluczową rolę, ponieważ obecnie ludzie korzystają z Internetu przede wszystkim na tabletach i smartfonach. Jak pokazują badania Gemius PBI, w Polsce z Internetu korzysta 26,5 mln osób, komputerów osobistych i laptopów używa 22,1 mln Polaków, a 20,6 mln łączy się z siecią za pomocą urządzeń mobilnych (dane za lipiec 2017 roku)1. Każdy, kto nie dostosuje strony swojego e-sklepu do urządzeń mobilnych, straci klientów. Jak to zrobić? Poniżej zaprezentowano kilka prostych do wdrożenia rozwiązań.

1. Przeprowadź test

Jeśli nie wiesz, czy Twój e-sklep jest przyjazny dla urządzeń mobilnych, zrób test. Google przygotował narzędzie, które pozwala określić, co wymaga zmiany. Test można zaleźć pod adresem: <www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/>. W tym miejscu trzeba zwrócić uwagę na fakt, że narzędzie bada konkretny adres URL, a nie całą witrynę. Badając stronę główną, dostaniemy wyniki dotyczące tylko tej strony, a nie poszczególnych podstron z produktami. Jak sobie z tym poradzić? Skorzystać z Narzędzia Google dla webmasterów dostępnego na tej samej stronie co test – zakładka „Ruch związany z wyszukiwaniem”, opcja „Obsługa na urządzeniach przenośnych”.

2. Przyspiesz swoją stronę

Tym, co najbardziej zniechęca użytkowników do przeglądania strony e-sklepu, jest prędkość ładowania strony. Jeśli jest ona zbyt wolna i trzeba długo czekać, aż się w pełni wyświetli, użytkownik błyskawicznie rezygnuje z przeglądania takiej strony. Aby dowiedzieć się, co najbardziej spowalnia nasz e-sklep, warto zrobić test. Do jego przeprowadzenia może posłużyć PageSpeed Insights: <https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?hl=pl>. Strona ta pokazuje, co spowalnia jej ładowanie w wersji mobilnej. Najczęściej przyczyną są zdjęcia w zbyt dużej rozdzielczości.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 64% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.