Szef Sprzedaży
Temat numeru: Analizy benchmarkingowe w sprzedaży
Benchmarking, czyli obserwacja i analiza praktyk stosowanych przez wiodące firmy na rynku, może okazać się wyjątkowo skutecznym sposobem zarówno na zwiększenie zysków naszej organizacji, jak i na zbudowanie przewagi konkurencyjnej w danej branży. Jak każde działanie, analiza benchmarkingowa również musi być przeprowadzona z zachowaniem odpowiednich zasad. Bardzo ważny jest wybór właściwych punktów odniesienia i wiarygodnych źródeł informacji oraz właściwie przeprowadzona selekcja pozyskiwanych danych. Na drodze do rewolucyjnych wniosków, dzięki którym można zdobyć pozycję rynkowego lidera, kryje się jednak jeszcze wiele zagrożeń, jakim często – nawet nieświadomie – ulegamy. Dlatego w bieżącym wydaniu wyjątkowo dużo miejsca poświęciliśmy właśnie analizom benchmarkingowym.
Eksperci Simon-Kucher & Partners, Artur Staniec i Michał Zimiński na przykładach z własnej bogatej praktyki zawodowej pokazują, o czym należy pamiętać, by czas poświęcony na benchmarking nie był stracony. Mariusz Wdowiak wskazuje 10 najczęstszych błędów popełnianych w analizach benchmarkingowych – od etapu ich planowania aż po wnioski. Z kolei Elżbieta Sawczuk podpowiada, gdzie szukać informacji niezbędnych do przeprowadzenia tego typu porównań i jak weryfikować źródła tych danych. W rubryce „Raport Szefa” znajdą Państwo natomiast podsumowanie wyników najnowszej edycji badania Daymakerindex, pokazujące, jakie firmy zostały najlepiej ocenione przez klientów od względem standardów obsługi – to świetny punkt wyjścia do znalezienia benchmarków!
Jak część z Państwa zapewne zauważyła, aktualne wydanie to jubileuszowy, 50. numer „Szefa Sprzedaży”. Dziękujemy za 8 wspólnie spędzonych lat. Towarzyszenie Państwu w wypełnianiu codziennych obowiązków, dostarczanie wiedzy i praktycznych case studies to nie tylko nasza misja, ale też wielki zaszczyt i przyjemność. Życzymy sobie i Państwu co najmniej 50 kolejnych numerów! Miłej i pożytecznej lektury!
W tym wydaniu: