As Sprzedaży Wydanie 25/2019 - Storytelling - fakty i mity
Wydanie 25/2019

As Sprzedaży

Temat numeru: Storytelling - fakty i mity

Drodzy Czytelnicy!

Storytelling w sprzedaży zyskuje coraz większą popularność – i bardzo dobrze, ponieważ odpowiednio przygotowany i zastosowany może przynosić wymierne efekty. Na jego temat krąży jednak sporo różnych opinii, ale nie wszystkie są prawdziwe, a wprowadzone w życie mogą wręcz zaszkodzić naszej sprzedaży. Czy to prawda, że ważniejsze od tego, CO mówimy, jest to, JAK mówimy? Czy dobrze opowiedziana historia działa lepiej niż konkretne liczby? Co greckie mity mają wspólnego ze sprzedażą? Na te i inne pytania w Temacie numeru odpowiada Tomasz Targosz. Uzupełnieniem tematu jest natomiast artykuł Katarzyny Muzyczyszyn „Jak nie opowiadać historii”, w którym autorka punktuje najczęstsze błędy popełniane przez storytellerów – od nadmiaru szczegółów, przez przesadną dbałość o chronologię wydarzeń, aż po nadużywanie tzw. słów śmieci.

Chyba każdy handlowiec doświadczył sytuacji, w której mimo wielu wysiłków, pieczołowitego budowania relacji z klientem i regularnych spotkań finalizacja transakcji opóźniała się, by ostatecznie nigdy nie dojść do skutku. Czy można temu jakoś zaradzić? Pierwszym krokiem jest zrozumienie, że nasz czas jest jedynym zasobem, którego w żaden sposób nie możemy odzyskać. Czy warto zatem tracić go na nierokujących klientów? Odpowiedź wydaje się oczywista. Jak selekcjonować klientów, by móc skupić się na tych najbardziej wartościowych podpowiada Iza Krejca-Pawski w artykule „Kiedy odpuścić kontakt z klientem – gdzie przebiega granica?”

Rutyna w sprzedaży może być zarówno sprzymierzeńcem handlowca, jak i dużą przeszkodą w osiąganiu zaplanowanych wyników. Z jednej strony – zachowania i reakcje przećwiczone wielokrotnie w różnych, często zaskakujących sytuacjach pomagają nie dać się zbić z pantałyku trudnemu klientowi. Z drugiej jednak – jeśli kontaktujesz się z potencjalnymi kontrahentami, używając wciąż tych samych argumentów i prezentacji oferty, niezależnie od rozmówcy, trudno oczekiwać, że ich zaciekawisz. O sposobach na zerwanie z rutyną w swoim artykule „Jak uniknąć rutyny w rozmowach sprzedażowych” pisze Marek Waśkiewicz. Miłej lektury!

W tym wydaniu:

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.