Szef Sprzedaży
Temat numeru: Efektywna polityka rabatowa
Klienci uwielbiają rabaty. Nic zatem dziwnego, że – jak pokazują badania – w Polsce w sektorze MŚP udziela ich aż 80% małych i średnich firm. Wysokie upusty mogą jednak także wyjątkowo skutecznie zepsuć biznes. Klientowi przyzwyczajonemu do niższej ceny trudno wytłumaczyć, dlaczego nagle ma za dany towar lub usługę zapłacić więcej, mimo że wcześniej sprzedawaliśmy je taniej. Jak nie wpaść w błędne koło niewłaściwej polityki rabatowej i kiedy obniżka cen może przynieść przedsiębiorcy realną korzyść, w artykule „Efektywna polityka rabatowa” wyjaśnia Sylwia Sowa-Hawdziejuk. Z kolei dziesięć najczęstszych błędów w zakresie polityki rabatowej na przykładach pokazuje Marek Rutkowski. Ten sam autor w tekście „Budowanie przewagi konkurencyjnej na współczesnym rynku” podpowiada, jak skutecznie wyróżnić swoją firmę na tle konkurencji poprzez inne czynniki niż cena.
Jednym z najważniejszych, a zarazem najtrudniejszychzadań szefa sprzedaży jest utrzymanie odpowiedniego poziomu motywacji i zaangażowania handlowców. O przyczynach i symptomach ich spadku w artykule „Motywacja i zaangażowanie w zespole” pisze Maciej Sasin.
Prawidłowo skonstruowany system motywacyjny może również znacznie zmniejszyć rotację handlowców. Model idealny, który sprawdzi się w każdych warunkach i każdej branży co prawda nie istnieje, jednak Sylwester Pietrzyk i Dorota Rachelska na podstawie swoich wieloletnich doświadczeń pokazują, w jaki sposób różne elementy systemu premiowego wpływają na pracowników i które z nich zamiast motywować, demotywują. Zapraszam do lektury tekstu „System motywacyjny jako narzędzie zmniejszające rotację w call center”.
W tym wydaniu: