Cykl treningowy (coachingowy) w sprzedaży
Istnieje definicja, która mówi, że coaching sprzedaży to sekwencja rozmów i działań zapewniających sprzedawcy ciągłe informacje zwrotne i wsparcie, mające na celu poprawę wyników. Jak to rozumieć?
Sekwencja oznacza, że działanie menedżera lub coacha nie jest pojedynczym wydarzeniem, ale raczej ciągiem, łańcuchem działań. To rozmowy, ale też coś więcej – mogą być to informacje, pochwały i zachęty przekazywane w inny sposób. Ważnym elementem korekty i motywacji są informacje zwrotne, słynny feedback (...). Według jednego z podejść trening sprzedaży to sekwencja: powiedz, pokaż, stwórz warunki do praktykowania, oceń i skoryguj. Model (...), który rozwijam w swojej praktyce, składa się z czterech etapów i nazywam go WDOA (...). Za jego pomocą zamierzam przybliżyć zagadnienie treningu i coachingu w sprzedaży1 (...).
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 96% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.