16 kluczowych umiejętności menadżera sprzedaży
Pytanie: Jako dyrektor sprzedaży chciałbym naszemu działowi personalnemu przekazać jasny komunikat, jakie umiejętności naszych menedżerów regionalnych zawiadujących kilku- lub kilkunastoosobowymi zespołami sprzedawców są najważniejsze, jak je sprawdzać i doskonalić poprzez codzienną pracę, coaching, mentoring, szkolenia czy e-learning. Czy mogę prosić o przedstawienie listy najważniejszych umiejętności? Pomoże mi to w przygotowaniu wytycznych dotyczących właściwego alokowania budżetu na szkolenia menedżerów.
Każdy menedżer powinien odpowiedzieć sobie na cztery pytania, a następnie rozwijać kompetencje, które pozwolą mu realizować działania w czterech, przyporządkowanych do tych pytań, obszarach:
Pytanie 1.:
Kim powinienem być dla zespołu, któremu mam przewodzić? → Kompetencja 1: autorytet i postawa.
Pytanie 2.:
Jak mam zbudować skuteczny zespół sprzedaży? → Kompetencja 2: rekrutacja i budowanie zespołu.
Pytanie 3.:
Jak mam tym zespołem zarządzać? → Kompetencja 3: zarządzanie zespołem sprzedaży.
Pytanie 4.:
Jak mam motywować zespół? → Kompetencja 4: motywowanie i rozwój zespołu.
Przyjrzyjmy się tym kompetencjom szczegółowo.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 88% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.