Analiza opłacalności portfela klientów
Celem istnienia każdej firmy jest wypracowanie zysku poprzez pozyskanie klientów na swoje produkty lub usługi. Obecnie funkcjonujące rynki wymagają kreowania wartości dla klienta. Wartość firmy szacowana jest na podstawie rentowności i lojalności pozyskanych już klientów, a jej przyszłość nierozerwalnie związana jest z umiejętnością pozyskania i utrzymania właściwych relacji z rentownymi klientami.
Szacowanie wartości portfela klientów pozwala nie tylko zaplanować efektywne działania marketingowe, ale przede wszystkim ułatwia wybór najefektywniejszych sposobów dotarcia do klienta. Przyjęta strategia sprzedaży powinna zatem odpowiadać na takie pytania, jak:
- Czy wszyscy potencjalni klienci są jednakowo ważni dla firmy?
- Czy firma ma możliwości zaspokojenia oczekiwań i potrzeb tych klientów?
- W jaki sposób dotrzeć do właściwych klientów?
- Z jakich narzędzi należy korzystać podczas całego procesu interakcji z klientem?
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 91% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.