Sprzedaż oparta na danych
Dzięki Big Data działania sprzedażowe i marketingowe coraz częściej przestają być „sztuką” i stają się „nauką”. Specjaliści, chcąc pozyskiwać klientów i poprawiać wyniki sprzedaży, polegają na danych, aby testować, mierzyć i poprawiać swoje strategie. W jaki sposób działania związane z gromadzeniem, przetwarzaniem i analizowaniem danych pomagają w biznesie?
Przedsiębiorstwa mają dziś świadomość, jak ważne jest zbieranie informacji zwrotnych od klientów, ale na ogół są one gromadzone raz do roku. Mamy wtedy duży zastrzyk danych, tworzymy analizy i raporty, jednak często opierają się one na błędnych pytaniach i założeniach, a także uwzględniają zbyt małą liczbę osób. Zamiast działać w ten sposób, lepiej zacząć wykorzystywać Big Data.
Rynek dojrzał – specjaliści ds. Big Data nauczyli się mówić tzw. językiem korzyści i umieją dobrze wytłumaczyć, jak to rozwiązanie może wspierać decyzje biznesowe, w dodatku w mierzalny sposób. A jakie to korzyści? Dla przykładu: zmniejszenie odejść klientów o X% albo zwiększenie konwersji oglądających produkt na jego zakup o Y%. Specjaliści od danych potrafią je gromadzić i robić z nich użytek. Jak to działa?
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 88% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.