Szef Sprzedaży
Temat numeru: Zarządzanie efektywnością zespołu handlowego
Jak budować współodpowiedzialność handlowców za realizację planów sprzedażowych? Jak wyznaczać im cele, aby nie skupiali całej uwagi na pierwszym zakupie, ale budowali długotrwałą więź z klientem? Jak motywować zespół, żeby działał efektywnie i osiągał wysokie wyniki? Zdaniem Lecha Dworaczyńskiego zbyt często szefowie sprzedaży skupiają się na wynikach, pomijając sposób ich osiągnięcia. Zdaniem autora to właśnie ma kluczowe znaczenie w budowaniu świadomego i efektywnego zespołu sprzedażowego. Więcej na ten temat przeczytają Państwo w artykule „Zarządzanie efektywnością zespołu handlowego”. Motywowanie handlowców w sytuacji, kiedy nie możemy im zaoferować awansu czy podwyżki jest trudne, a jednak możliwe. O tym, jak to robić skutecznie w tekście „Motywowanie w płaskiej strukturze” pisze Zofia Jakubczyńska. Z kolei z problemem spadku motywacji w zespole zmierzyła się w tekście „Gdy spada morale zespołu” Iza Krejca Pawski.
Cena podczas zakupu odgrywa coraz mniejszą rolę. Klient chce otrzymać coś więcej niż tylko produkt (usługę) i jest w stanie za to dodatkowo zapłacić. To „coś więcej” to tzw. wartość dodana, np. dłuższa gwarancja, darmowa wysyłka, świetna obsługa klienta itd. O tym, jak kreować dodatkową wartość produktu lub usługi w artykule „Kreowanie wartości produktu” podpowiada Agnieszka Grostal.
W czerwcu portfolio naszego wydawcy powiększyło się o nowy magazyn: „E-commerce & Digital Marketing”. Gorąco zachęcam do lektury tych z Państwa, którzy szukają rozwiązań zwiększających efektywność sprzedaży w e-commerce. Szczegóły na stronie www.e-commerce-24.pl.
W tym wydaniu: