Badanie referencji kandydata jako element profesjonalnej rekrutacji
Pytanie: Jak sprawdzić motywację kandydata do pracy? Skąd będę wiedział, że po zatrudnieniu przedstawiciel handlowy będzie wyjeżdżał do pracy z pełnym zaangażowaniem, wykonywał zalecane przeze mnie aktywności, tak aby osiągać wyznaczone cele, oraz współpracował z pozostałymi członkami zespołu, budując pozytywną atmosferę, i dostosuje się do moich oczekiwań w zakresie wspierania kultury organizacyjnej?
W czasach rynku pracownika rekrutacja staje się prawdziwą sztuką. Nie ma mowy o półśrodkach, zaniechaniach czy braku kompetencji. Firma, która chce liczyć na najlepszych kandydatów, musi inwestować w budowanie wizerunku, kompetencji kadry menedżerskiej oraz kultury organizacyjnej, tak aby tworzyć konkurencyjność na poziomie zaangażowania pracownika.
Dziś Employer Branding przestaje być tylko zwykłym PR-em, ale koncentruje się na budowaniu wizerunku firmy poprzez jej wewnętrznych ambasadorów, czyli własnych pracowników. Pracodawcy zauważyli bowiem, że brak tych HR-owych zabiegów powoduje odejście najlepszych handlowców do innych firm, a zastąpienie ich jest niezwykle trudne. Tylko spełnienie warunków wskazanych powyżej spowoduje, że najlepsi kandydaci będą chcieli aplikować na stanowiska handlowe oraz daje rekruterowi szansę na spotkanie się z tymi, którzy mają oczekiwane kompetencje.
W świecie prędkości 2.0, czyli urządzeń mobilnych, aplikacji i portali społecznościowych, kandydat może w trakcie rozmowy rekrutacyjnej zaprezentować się jako prawdziwa gwiazda. W Internecie każdy może dotrzeć do informacji, jak profesjonalnie przygotować się do procesu rekrutacji. Mało tego, może znaleźć najczęściej zadawane pytania, dowiedzieć się, jaka intencja im towarzyszy oraz zapoznać się z propozycją odpowiedzi, które mają usatysfakcjonować rozmówcę. Sprawny intelektualnie kandydat może wspaniale wypaść podczas rekrutacji. Jako rekruterzy nie pozostajemy bezradni wobec takich sytuacji.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 78% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.