Outsourcing ochrony danych osobowych?
Marketing i sprzedaż to działy, które powinny być zaangażowane w tworzenie i wdrażanie systemu ochrony danych osobowych w firmie. Dlaczego jest to ważne? W jaki sposób może pomóc marketerom administrator bezpieczeństwa informacji (ABI)?
Dział marketingu najczęściej jest odpowiedzialny za pozyskiwanie danych osobowych potencjalnych klientów (leady), a dział sprzedaży korzysta z danych osobowych zgromadzonych przez ten pierwszy w celu przedstawienia oferty produktów lub usług. Osoba nadzorująca wewnętrzny system ochrony danych osobowych w organizacji może nie mieć wystarczającej wiedzy i doświadczenia w tym obszarze. W takiej sytuacji pomocny okazuje się administrator bezpieczeństwa informacji (ABI), którego zadaniem jest dostarczanie eksperckiej wiedzy i usług z zakresu ochrony danych osobowych.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 89% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.