Lojalność klienta B2B
Pozyskanie klienta nie oznacza, że pozostanie on z nami przez długi czas. Przywiązywanie go do siebie za pomocą zapisów w umowie również nie jest dobrym rozwiązaniem. Jakie działania warto podjąć, aby raz zbudowana relacja biznesowa trwała rzeczywiście długo i pozwalała budować zdrowy biznes, opierający się na przewidywalnych dochodach?
Dostępny jest przetłumaczony materiał kliknij tutaj, aby przejść do materiału.
Klient, który długo korzysta z naszego produktu lub usługi, jest o wiele cenniejszy niż ten, który dokona tylko jednorazowego zakupu. O wiele taniej jest utrzymać dotychczasowego klienta i nakłonić go do kolejnej transakcji niż pozyskać nowego, a gdyby tego było mało, z badania przeprowadzonego na ponad 250 firmach B2B przez organizację Loyalty 3601 wynika, że trzy czwarte respondentów pozyskuje ok. 20% nowych klientów dzięki rekomendacjom dotychczasowych. Czy to oznacza, że nie warto zbyt mocno się koncentrować na pozyskiwaniu nowych klientów? Oczywiście nie, ale jeśli uda nam się utrzymać przez długi czas wielu kontrahentów, zapewnimy sobie bardziej przewidywalne i stałe dochody. To z kolei bezpośrednio przełoży się na utrzymanie firmy w dobrej kondycji.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 89% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.