Szef Sprzedaży
Temat numeru: Produkt - cykl - strategia
Raz zaplanowana strategia sprzedaży nie jest uniwersalnym rozwiązaniem dla każdej sytuacji. Niekiedy przy kwartalnej ewaluacji okazuje się, że właściwie powinniśmy przemyśleć plan działania zupełnie od nowa. Projekty żyją i każdy z nich rządzi się swoimi prawami. Strategia oparta na cyklu życia produktu jest odpowiedzią na tę dynamikę. O jej skuteczności zapewnia Rafał Judek w artykule otwierającym wydanie: „Produkt – cykl – strategia”. Tam też znajdą Państwo zestaw pytań ułatwiających stworzenie uporządkowanego planu sprzedaży konkretnego produktu lub usługi. Tę wiedzę warto uzupełnić o praktyczne umiejętności z zakresu badania cyklu życia produktu przy pomocy wykresu przestawnego, którego zastosowanie w artykule „Narzędzia do badania cyklu życia produktów” wyjaśnia Wojciech Próchnicki.
Nawet najlepszy strateg nie zrealizuje swoich wizji bez odpowiednio dobranego zespołu. Kompilacja osobowości i różnego poziomu doświadczeń w teamie nie zawsze jednak pomaga menadżerowi osiągać zakładane wyniki. Adam Czajkowski w ciekawy sposób przedstawia 7 typów zachowań handlowców, z którymi często musi się mierzyć szef sprzedaży wraz ze wskazówkami, jak sobie z nimi radzić.
Dla tych z Państwa, którzy myślą o rozpoczęciu eksportu przygotowaliśmy dodatek „Sprzedaż w eksporcie”. Mamy nadzieję, że aspekty, na które zwracamy uwagę będą dobrym początkiem do rozszerzenia działań na nowe rynki. Na koniec pragniemy zaprosić Państwa na pierwsze Zgrupowanie Asów Sprzedaży organizowane przez redakcję magazynu „As Sprzedaży”. Podczas spotkania doświadczeni trenerzy podzielą się swoimi patentami sprzedażowymi. Więcej na ten temat w dalszej części magazynu.
W tym wydaniu: