As Sprzedaży
Temat numeru: Jak utrzymać lojalność klientów
Zdanie mówiące, że pozyskanie nowego klienta jest o wiele droższe i płacimy za nie nie tylko pieniędzmi, ale i czasem, który moglibyśmy poświęcić na inne, bardziej zyskowne działania jest już w zasadzie truizmem, nie zmienia to jednak faktu, że jest po prostu... prawdziwe. Lojalny klient nie tylko nie zrezygnuje z naszych produktów/usług, ale także może cyklicznie wracać po nowe, jak również rekomendować naszą firmę innym. To najlepszy marketing! Jak zatem dbać o lojalność obecnych klientów, by pozostali z nami na lata? Temu zagadnieniu przyglądamy się w naszym Temacie Numeru, opracowanym przez Sandrę Kluzę.
Uzupełnieniem tego tekstu są artykuły Patryka Jasińskiego i Krzysztofa Sarneckiego. Ten pierwszy podpowiada, co zrobić, by klient nam ufał i nie bał się powierzyć nam swoich pieniędzy. Ten drugi wskazuje, jak wykorzystać w sprzedaży tzw. mocne zdania i na przykładach pokazuje, jak je stosować zgodnie z kilkoma algorytmami. Pomagają one m.in. w przełamywaniu barier podczas rozmowy z klientem czy w budowaniu wizerunku naszej firmy.
Jedną z najskuteczniejszych metod dotarcia do klienta jest sprzedaż przez rekomendacje. Chociaż nie każdy klient ma zwyczaj polecania firmy/produktu/usługi, nawet jeśli jest z niej zadowolony, to możesz zwiększyć szansę, że to zrobi. Mało tego – jesteś w stanie uzyskać rekomendację nawet od osób, które nie zostały twoimi klientami. W jaki sposób? Przeczytaj koniecznie artykuł Artura Sójki „Dlaczego ludzie cię nie polecają?”
W tym wydaniu: