As Sprzedaży
Temat numeru: Sprzedaż w czasie pandemii
Pandemia koronawirusa, z którą walczymy od kilku miesięcy, całkowicie zmieniła proces sprzedaży w większości firm. Brak możliwości bezpośredniego spotkania z klientem, konieczność przeniesienia pracy z biura czy terenu do własnego domu i opanowania obsługi narzędzi do tele- i wideokonferencji, utrudnione negocjacje z klientami, odsuwającymi decyzję o finalizacji transakcji na lepsze czasy – to tylko niektóre problemy, z którymi boryka się wielu handlowców. Wszystko wskazuje na to, że wiele nowych zachowań, wymuszonych przez epidemię, zostanie z nami na dłużej. Jak się odnaleźć w obecnej rzeczywistości sprzedażowej, a co jeszcze bardziej istotne – jak być skutecznym handlowcem w tych szczególnie wymagających czasach? Przeczytajcie koniecznie artykuł Marka Waśkiewicza „Sprzedaż w trakcie i po pandemii”.
Wynikające z obecnej sytuacji epidemiologicznej problemy i ograniczenia są faktem, ale autor drugiego tekstu w ramach bieżącego Tematu Numeru, Andrzej Czech, zwraca również uwagę na… pozytywne skutki pandemii. Zalicza do nich m.in. oszczędność czasu i pieniędzy w związku z możliwością odbywania większości spotkań online oraz rozwój nowych kompetencji komunikacyjnych handlowców. Jakie inne zachowania warto jego zdaniem na stałe wprowadzić do swojej zawodowej rutyny? Gorąco polecam artykuł „Pozytywne skutki pandemii dla sprzedaży?”
Zdalnie odbywają się obecnie nie tylko spotkania zespołów handlowych czy rozmowy z klientami, ale również szkolenia. Oferta jest bardzo bogata: od krótkich, często bezpłatnych webinarów po wielogodzinne konferencje online. Czym różnią się poszczególne formy szkoleniowe? Czy podczas szkolenia online możliwa jest interakcja z prowadzącym i innymi uczestnikami? Jak wybrać najlepsze rozwiązanie dla siebie? Na te i inne pytania odpowiedzi udziela Katarzyna Muzyczyszyn w tekście „Szkolenia online – jak nie wyrzucić pieniędzy w błoto”.
W tym wydaniu: