Szef Sprzedaży
Konflikty, nieporozumienia, niesnaski są nieuniknione w grupie ludzi o różnych osobowościach, w której rywalizacja odgrywa ważną rolę. Nie zawsze tego typu sytuacje wymagają interwencji szefa. Czasami pracownicy są w stanie rozwiązać problem we własnym gronie. Menedżer musi zadbać o to, żeby spory nie rozrosły się do poziomu, który zagrozi sprawnemu funkcjonowaniu zespołu i organizacji. Jakie kroki podjąć, żeby zminimalizować ryzyko wystąpienia konfliktów? W jaki sposób reagować, kiedy już się pojawią? Jakie czynniki mogą generować nieporozumienia? Polecam artykuł Piotra Krakowiaka „Trudne sytuacje w zespole sprzedażowym”, w którym autor, opierając się na doświadczeniach – swoim oraz innych menedżerów sprzedaży – próbuje odpowiedzieć na powyższe pytania.
E-commerce to kanał sprzedaży, którego rola z każdym miesiącem rośnie. Coraz więcej firm kojarzonych z działań offline otwiera się na sprzedaż online, dlatego w tym numerze „Szefa Sprzedaży” sporo miejsca poświęciliśmy e-sprzedaży. Piszemy m.in. o budowaniu przewagi i merchandisingu w e-commerce, a także o e-płatnościach.
Efektywność to słowo klucz w sprzedaży, również w odniesieniu do zespołów handlowych. W wielu firmach jest utożsamiana z przychodem, który generują sprzedawcy. Tymczasem na efektywność składa się znacznie więcej elementów – od optymalnego wykorzystania czasu pracy po zbalansowany system motywacyjny. Więcej w tekście „5 warunków efektywności zespołu sprzedażowego” Jakuba Sadowskiego.
Zapraszam również na naszą stronę: www.szef-sprzedazy.pl, na której znajdą Państwo wiele artykułów i narzędzi niepublikowanych w magazynie.
W tym wydaniu: