Merchandising w e-commerce
Właściciele e-sklepów – tak samo jak właściciele sklepów tradycyjnych – muszą dbać o takie aspekty, jak zagospodarowanie powierzchni sklepu, odpowiednia prezentacja towarów i korzyści związanych z ich nabyciem czy też stworzenie atmosfery, która zachęci do przebywania w danym miejscu.
Rozpoczynając rozważania na temat merchandisingu w e-commerce, należy rozwinąć samo pojęcie, które już na stałe wpisało się do naszego słownika. Oznacza ono aktywność marketingową, bazującą na ingerowaniu w zachowanie konsumentów przez wykreowanie konkretnego wyglądu pomieszczeń oraz odpowiednie wyeksponowanie w nim produktów, tak by przyciągnąć uwagę klientów i wpływać na wzrost sprzedaży. Za sprawą rozmieszczania poszczególnych elementów w przestrzeni można oddziaływać na podświadomość konsumentów i jeszcze skuteczniej docierać do nich z atrakcyjną ofertą.
Wpływ merchandisingu
Dzięki opisanym wyżej zabiegom klienci kupują więcej niż sobie zaplanowali – jeśli przyszli do danego miejsca po konkretną rzecz, a muszą przemierzyć cały sklep, aby ją kupić, istnieje duża szansa, że po drodze – skuszeni odpowiednią prezentacją – sięgną po coś jeszcze. Również zewnętrzny wygląd sklepu może się okazać na tyle atrakcyjny, że konsumenci, którzy nie planowali zakupów, pod wpływem impulsu zdecydują się wejść do środka.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 88% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.