Płatności online: to warto wiedzieć

Na dynamicznie rozwijającym się rynku i w dobie coraz prężniej działającej konkurencji kluczem do zadowolenia konsumenta jest uczynienie przeżycia zakupowego maksymalnie wygodnym, a świadomość tego zjawiska jest motorem powstawania nowoczesnych i komfortowych rozwiązań płatniczych.

SS_30_41.jpg

Na podstawie analizy preferencji użytkowników sieci można zaobserwować wyraźne trendy wśród dostępnych na rynku metod płatności online.

1. Natychmiastowe przelewy, czyli pay-by-link

W wyniku przyzwyczajenia kupujących do coraz doskonalszych narzędzi, a przede wszystkim maksymalnego bezpieczeństwa, jakie gwarantują operatorzy, metoda opłacania zakupów szybkim przelewem online cieszy się wśród konsumentów największym zaufaniem i popularnością. Przelewy bankowe stanowią zdecydowaną większość, bo ok. 80-90% płatności online realizowanych w polskim e-commerce i niewiele wskazuje na to, żeby ta tendencja miała się w najbliższym czasie znacząco zmienić.

Operatorzy rodzimego rynku płatności, traktując ten kanał płatniczy priorytetowo, zapewniają w pełni automatyczną obsługę od 20 do aż 178 banków. Przelewy w większości są realizowane metodą pay-by-link, co gwarantuje pełen automatyzm rozwiązania, w praktyce skracając do minimum czas trwania procesu zakupowego. Środki z tego rodzaju transakcji są przekazywane do sprzedawcy, a klient natychmiast otrzymuje potwierdzenie prawidłowego zrealizowania zakupu i dokonania płatności.

Z punku widzenia sprzedawcy ważną kwestią jest możliwość personalizacji procesu, czyli sposobu ekspozycji lub promocji dostępnych metod płatności, odpowiadającej linii graficznej serwisu oraz funkcjonalności platformy, na której został wdrożony. Istotna jest również opcja wyróżnienia np. najpopularniejszych, najczęściej wybieranych banków oraz wybór form lub realizacja całego procesu płatności bezpośrednio na stronie sklepu.

Częstym błędem popełnianym przez sprzedawców międzynarodowych, planujących ekspansję na polski rynek, jest pominięcie tej metody płatności, co z uwagi na jej popularność istotnie ogranicza liczbę potencjalnych klientów. Błąd wynika z próby odwzorowania zachowań płatniczych zaobserwowanych na innych rynkach europejskich lub światowych, gdzie przelewy bankowe online stanowią margines bądź w ogóle są niedostępne.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 78% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.