Szef Sprzedaży
Temat numeru: Nowy handlowiec w zespole
Przeprowadziłeś rekrutację. Wybrałeś najlepszego kandydata. Podpisaliście umowę, z której obie strony są zadowolone. Ty – bo udało Ci się znaleźć dobrze zapowiadającego się sprzedawcę; handlowiec – bo właśnie został zatrudniony w firmie, która jest liderem w swojej branży. Pierwszy dzień nowego w pracy. W pośpiechu przedstawiasz go członkom zespołu, bo za chwilę idziesz na zebranie zarządu. Prosisz najbardziej doświadczonego pracownika o wdrożenie kolegi. Nowy otrzymuje swoje biurko, ale na laptopa i telefon musi poczekać, bo IT nie miało czasu ich dotąd przygotować. Doświadczony kolega ma tego dnia trzy spotkania, z których pierwsze rozpocznie się za 15 minut, więc wręcza nowemu plik ulotek i prosi o zapoznanie się z ofertą firmy. Kolejne dni pracy niewiele się różnią – nowy próbuje wdrożyć się w obowiązki, poznać specyfikę rynku, zasady obowiązujące w firmie, jednak na wszystkie jego pytania koledzy z zespołu odpowiadają w pośpiechu i zdawkowo. Każdy ma swoją robotę. Ty również masz niewiele czasu, musisz przecież przygotować raport sprzedaży za pierwszy kwartał. Mija kilka miesięcy, nowy nie ma wyników, stracił też entuzjazm, z którym przychodził do firmy. Jest rozczarowany i sfrustrowany. Wielu pracodawców zapomina, że rekrutacja nie kończy się na podpisaniu umowy i równie ważny jest proces wdrożenia nowego pracownika, dlatego w bieżącym numerze poświęciliśmy temu zagadnieniu sporo miejsca.
Chyba nie ma wśród szefów sprzedaży, osoby, która nie spotkała się z nazwiskiem Brian Tracy. Jeden z najbardziej wpływowych liderów biznesu na świecie, w rozmowie z nami mówi m.in. o tym, co pomaga w odniesieniu sukcesu oraz jak radzić sobie z porażkami.
W tym wydaniu: