Zarządzanie przez delegowanie
W teorii jest to proste: mówisz pracownikom, co mają zrobić, a oni to robią. We właściwy sposób i w odpowiednim czasie. Tymczasem praktyka często zdaje się zaprzeczeniem tej pięknej wizji: pracownicy wciąż popełniają te same błędy, wykonują zadania na ostatnią chwilę lub zapominają o terminach. Jak uniknąć sytuacji, w której delegowanie zamiast pomagać, utrudnia Ci pracę?
Jeden z klientów zaprosił mnie na spotkanie i opowiedział o swoim dylemacie: „Mam wrażenie, że moi ludzie nie myślą, popełniają ciągle te same błędy i beze mnie nie daliby sobie rady”. Myślał o zwolnieniach, ale miał wątpliwości. Moim zadaniem było określenie, czy można coś z tym zrobić.
W zespole było dwóch menedżerów sprzedaży, którzy kierowali swoimi zespołami, więc w pierwszej kolejności udałam się na rozmowę z nimi. Usłyszałam od nich podobną odpowiedź: „Jestem totalnie przepracowany. Moi ludzie ciągle przychodzą do mnie z tymi samymi sprawami i problemami, i mam wrażenie, że nie chce im się myśleć. Niby obiecują, że coś zrobią, ale jak ja im nie przypomnę, to nic z tego nie będzie”.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 89% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.