As Sprzedaży
Temat numeru: Pozostawić dobre wrażenie
Współczesny klient swoje decyzje zakupowe opiera nie tylko na cenie, ale coraz częściej na doświadczeniach pozacenowych. Bierze pod uwagę to, jak dużo czasu proces zakupowy zajmie i ile wysiłku będzie musiał w niego włożyć. Szuka więc handlowca, z którym załatwi wszystko szybko, łatwo i przyjemnie. To, w jaki sposób prowadzisz rozmowę z klientem, podchodzisz do jego oczekiwań, ułatwiasz mu dopełnienie formalności niezbędnych do zawarcia umowy, przekłada się na jego doświadczenia z procesu sprzedaży, a także na lojalność względem ciebie i firmy, którą reprezentujesz. Co jeszcze jest ważne w procesie budowania pozytywnych doświadczeń klienta? O tym w artykule „Pozostawić dobre wrażenie” Marka Waśkiewicza.
Marketing szeptany to narzędzie typowo marketingowe, ale może być stosowane również przez handlowców do pozyskiwania rekomendacji. Warunek jest jeden – klient, aby szepnąć o tobie dobre słowo, musi mieć pozytywne doświadczenie ze współpracy. Z kolei klient niezadowolony też może dalej ponieść informację o tobie, tyle że negatywną. Dlatego warto stosować je umiejętnie. Zachęcam do lektury artykułu Małgorzaty Wardy „Być na ustach wszystkich, czyli marketing szeptany”.
I na koniec chciałabym was zaprosić na kolejną edycję Zgrupowania Asów Sprzedaży, która już w maju odbędzie się w Warszawie. Poprzednia cieszyła się tak dużym powodzeniem, że już miesiąc przed terminem zabrakło biletów, dlatego tym razem przygotowaliśmy aż 75 miejsc. Zwiększona liczba wejściówek nie wpłynie jednak na liczebność grup warsztatowych. Szczegóły w numerze i na stronie www.zgrupowanie.explanator.pl.
W tym wydaniu: