Proces zakupowy oczami klienta B2B: Renata Gutowska - Vinderen Sp. z o.o.
„Proces zakupowy oczami klienta B2B” to nowy cykl „Asa Sprzedaży”, w którym przepytujemy osoby odpowiedzialne za zakupy produktów, rozwiązań oraz usług z małych i dużych firm, jak w ich organizacji wygląda proces zakupowy, jakie kryteria biorą pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych oraz czego oczekują od handlowców, którzy odpowiadają za proces po stronie dostawcy.
Jak wygląda proces zakupowy w Pani firmie?
Proces zakupowy w naszej firmie jest jednym z głównych procesów organizacji. Każde działanie zakupowe odbywa się pod ścisłą kontrolą i według ustalonych zasad i norm. W 2018 roku wdrożyliśmy system obiegu dokumentów, który usprawnił, a przede wszystkim ułatwił zarządzanie procesem zakupowym. W bardzo prosty sposób ułożone zostały poszczególne działania wraz z przypisanymi kompetencjami do podejmowania decyzji zakupowych. Proces rozpoczyna się od zgłoszenia zapotrzebowania na produkty, usługi lub rozwiązania, które wychodzi z poszczególnych działów jako zamówienie do realizacji. Zakupy podzielone zostały na kategorie, które są przypisane bezpośrednio do konkretnych osób decyzyjnych wraz z budżetem zakupowym. Pozwala to na wnikliwą analizę każdego zakupu, rozpoczynając od artykułów biurowych, a kończąc na dużych inwestycjach firmy.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 67% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.