Firmowa strona LinkedIn
W jednym z poprzednich numerów pisaliśmy o tym, jak budować swoją markę osobistą na LinkedIn i w ten sposób docierać do potencjalnych klientów. W tym artykule wskazujemy kolejny krok na drodze do skutecznego social sellingu – jak zbudować profil firmowy, generować za jego pomocą wartość dla odbiorców oraz dzięki niej inicjować kontakt z nowymi klientami.
LinkedIn wciąż wielu osobom kojarzy się z portalem umożliwiającym selekcję kandydatów do pracy przez działy HR albo z miejscem, gdzie warto opisać własne doświadczenie zawodowe, aby zostać kiedyś znalezionym przez rekruterów. Tymczasem w ciągu ostatnich lat portal ten stał się światowym liderem sieci społeczności zawodowej, skupiając ponad 575 milionów użytkowników z ponad 200 krajów. Dzięki specyficznej kulturze komunikacyjnej, skupionej na zawodowych aspektach, LinkedIn jest miejscem, gdzie nie tylko ludzie, ale także firmy mogą rozwijać sieć swoich kontaktów, budować zaufanie, dzielić się wiedzą, a dzięki temu pozyskiwać zainteresowanie nowych klientów oraz wzmacniać lojalność obecnych.
Ludzie vs marki
Misja LinkedIn jest bajecznie prosta: „Skontaktować ze sobą specjalistów, aby umożliwić im wzrost efektywności i osiągnięcie sukcesu”. Dzisiaj prawie każda osoba aktywna zawodowo i prawie każda większa firma ma profil na LinkedIn. Z dobrodziejstw nawiązywania dialogu z innymi użytkownikami zaczęli więc korzystać także handlowcy. Przemyślane działania pozwalają dotrzeć do szefów firm i osób decyzyjnych, tak by przykuć ich uwagę i skłonić do nawiązania kontaktu, a w dłuższej perspektywie zainteresować adekwatnymi dla nich rozwiązaniami.
Stworzenie strony firmy czy marki na LinkedIn to naturalny krok w stronę zwiększania zasięgu komunikacji, jednak na początku należy pamiętać o podstawowej zasadzie, która działa w kontaktach na tym portalu – ludzie są skłonni bardziej zaufać innym ludziom niż markom i firmom, które reprezentują. To człowiek powinien być zatem w centrum naszego zainteresowania na LinkedIn. Aby skutecznie pozyskiwać zaufanie nowych klientów w sieci, możesz wdrożyć nawet podstawową strategię budowania swojej obecności na LinkedIn. Jednak kluczem do tego, aby samemu prowadzić komunikację z potencjalnymi klientami jest oparcie jej również na funkcjonowaniu profilu organizacji, której jesteś przedstawicielem – dzielenie się informacjami o jej działaniach, nowościach w ofercie, sukcesach. Jeżeli twoja firma takiego nie ma, możesz zainicjować jego założenie.
Zacznij od strategii
Wizerunek marki buduje się latami, a stracić można bardzo szybko. Zanim zainicjujesz tworzenie wizytówki firmy na LinkedIn, odpowiedzcie sobie w firmie na pięć ważnych pytań:
1. Jaki jest cel biznesowy twojej organizacji? Co chcecie osiągnąć dzięki obecności na portalu?
Dla jednych będzie to wzmocnienie eksperckiego wizerunku firmy, dla innych pozyskanie nowych pracowników lub klientów. Jakkolwiek firma nazwie swoje cele, warunkują one inną strategię działania i komunikacji. Nie zakładajcie profilu firmy tylko dlatego, że teraz tak wypada.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 74% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.