Sprzedaż-24
Temat numeru: Czy substytuty mogą nas łatwo zastąpić?
Temat bieżącego numeru może być nieco mylący – nie ma bowiem prostego połączenia między tematem substytutów i programami lojalnościowymi. Ale to tylko pozorny brak korelacji. Gdyby się dobrze zastanowić, programy lojalnościowe okazują się jedną z odpowiedzi rynku na ryzyko zastąpienia naszych produktów czy usług ich substytutami. Jako sprzedawcy obawiamy się substytutów – oznaczają dla nas większą konkurencję i ryzyko utraty klientów. Z drugiej strony substytuty niosą też ze sobą większe możliwości – w końcu po oferowane przez nas produkty i usługi mogą sięgnąć też ci, którzy dotąd w inny sposób zaspokajali swoje potrzeby. O tym, jak wykorzystać potencjał substytutów, a także jak zatrzymać klientów za pomocą programów lojalnościowych, przeczytacie w temacie numeru. Oprócz tego odpowiadamy, dlaczego klienci nie ufają sprzedawcom, oraz czy coaching to jedynie miękkie pitu-pitu, a może twarde narzędzie wspierające sprzedaż. Wskazujemy syndromy, które świadczą o tym, że nasz zespół potrzebuje wsparcia i jak mu tego wsparcia udzielić. Bierzemy na warsztat relacje między działami sprzedaży, marketingu i finansów, a także pomagamy wypracować praktyczne aspekty współpracy. Przyglądamy się sprzedaży B2B, controllingowi marketingu oraz… dużo więcej, więc pozostaje mi zaprosić do lektury.
W tym wydaniu: