Syndromy, które świadczą o tym, że twój zespół potrzebuje wsparcia - sprawdź zanim będzie za późno

  • Jak odróżnić coaching od innych form wspiera­jących rozwój?
  • Jak zmienić sposób myślenia o rozmowie z klientem?
  • W jaki sposób stosować elementy coachingu w pracy z klien­tem i zespołem sprzedażowym?
AdobeStock_454131450_300_cmyk.png

Podobno wielu chłopców marzy, by w przyszłości zostać strażakiem. Też tak miałem. Na szczęście OSP i Państwowa Straż Pożarna nie narzekają na braki kadrowe, bo inaczej bałbym się trzymać zapalniczkę w domu. Gorzej, gdy kierownik działu sprzedaży musi codziennie wkładać strój strażaka i ruszać z zespołem na gaszenie pożaru, bo ktoś znowu popełnił błąd, a kontrakty mają to do siebie, że są dość... łatwopalne.

Zacznij od ćwiczenia

Na początek przyda się mała retrospekcja w dotychczasowe procesy sprzedaży. Sprawdzisz też zasoby, które masz w swoim dziale.

Wybierz jedną główną przyczynę – tak szczerze. Wiem, że się łączą, ale co jest twoją pierwszą myślą, gdy dookoła wszystko się wali i musisz działać.

*PS Tu nie ma złych odpowiedzi.

Któryś tam zmysł w sprzedaży

Znam menedżerów i CEO, który potrafią wyczuć zbliżającą się katastrofę. Rozmawiają ze mną o danej sytuacji i łącząc kropki rozwijają temat. Przewidują, co może się wydarzyć na bazie tego co wiedzą i tego, czego już doświadczyli. Czasem trafiają, innym razem za bardzo próbują dopasować rzeczywistość do swoich wyobrażeń – uważaj na to.

Budowanie wizji możliwego rozwoju wypadków z perspektywy szefa działu sprzedaży jest opatrzone ryzykiem błędu. Szef widzi swoją perspektywę. Może traktować wydarzenia z przeszłości jako kalkę tego, co stanie się w przyszłości – a nie zawsze tak jest.

Taki sprzedażowy zmysł ma swoje zalety – potrafi przewidywać część zachowań ludzi w sytuacji kryzysowej. Do tej pory spotkałem się z:

  • udawaniem, że nie ma problemu,
  • zrzucaniem odpowiedzialności na inne osoby,
  • zajmowaniem się wszystkim tylko nie tym, co będzie lub stało się problemem,
  • bagatelizowaniem,
  • szczerością i chęcią poprawy,
  • przekonaniem, że problemu i tak nie rozwiąże (rezygnacja),
  • analizą sytuacji i wyciąganiem wniosków na przyszłość,
  • naginaniem się do klienta w taki sposób, że pojawiają się kolejne przyszłe punkty zapalne.

I wiele innych. Co dodasz do tej listy?

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 66% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.