Programy lojalnościowe – jak zatrzymać swoich klientów
- Jakie cele realizuje marka poprzez programy lojalnościowe?
- Jakie korzyści ma z ich wdrażania?
- Czy programy lojalnościowe rzeczywiście zatrzymują klientów?
Programy lojalnościowe od lat cieszą się dużą popularnością, a ich głównym zadaniem jest budowanie relacji i identyfikacji z marką. Pozwalają jej wyróżnić się na tle konkurencji poprzez dawanie profitów za częstsze zakupy. Nadają marce pozytywny wizerunek i w skuteczny sposób angażują klienta.
Nie od dziś wiadomo, że dużo trudniejsze jest przyciągnięcie uwagi nowego potencjalnego klienta, aniżeli utrzymanie satysfakcji użytkownika, który dokonał już zakupu w sklepie marki.
Według badań przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia ,,Polacy w programach lojalnościowych”, 2 na 3 Polaków uczestniczy w co najmniej jednym programie lojalnościowym, a 90% z nich korzysta z mobilnych aplikacji.
Wysoka inflacja i duża konkurencja sprawiły, że coraz więcej Polaków decyduje się na dołączenie do programów lojalnościowych, które umożliwiają użytkownikom kupowanie większej liczby produktów za mniej pieniędzy lub korzystanie z atrakcyjnych rabatów.
Programy lojalnościowe to wygoda i oszczędność dla użytkowników. Jednak jakie marka ma realne cele i korzyści z ich wdrażania?
Największą popularnością cieszą się programy lojalnościowe sieci sklepów spożywczych typu Biedronka, Lidl czy Kaufland. Jednak warto pamiętać, że drogerie czy stacje benzynowe również są w pierwszej piątce rankingu programów, z których najchętniej korzystają Polacy.
Moja Biedronka
„Moja Biedronka – Twoje Korzyści” – to hasło przewodnie programu tej sieci sklepów. W aplikacji mobilnej można znaleźć atrakcyjne rabaty i oferty celowane. Umożliwia ona również skanowanie cen podczas zakupów oraz sprawdzenie historii transakcji. Biedronka prócz aplikacji mobilnej dała też ukłon w stronę starszych klientów nieposiadających smartfona i stworzyła plastikową kartę z kodem do skanowania.
Dla osób żądnych spersonalizowanych ofert, powstał Shakeomat – do dwóch razy dziennie można potrząsnąć telefonem, by otrzymać rabat zgodny z indywidualnymi potrzebami. Ponadto każdy użytkownik aplikacji ma możliwość utworzenia własnej listy zakupów.
Costa Coffee
Ziarnko do ziarnka aż... zbierzesz na darmową kawę! Costa Coffee Club to aplikacja zbierająca ziarenka za każde zakupy. 10 ziaren to darmowy dowolny napój w każdym rozmiarze i z trzema dodatkami. Dodatkowo Costa wspiera ekorozwiązania i oferuje swoim klientom szóstą kawę gratis, przy wcześniejszym zakupie pięciu we własnym kubku!
Program lojalnościowy zawiera również 50% rabatu na ciasto z okazji urodzin oraz cotygodniowe kupony i atrakcyjne oferty.
Rossmann
Skanujesz produkt w sklepie stacjonarnym, płacisz w aplikacji i wychodzisz! To jedna z nielicznych aplikacji pozwalająca na w pełni samoobsługowe zakupy! Rossmann GO to także dodatkowe rabaty w programie Rossnę skierowanego do mam i dzieci, większe rabaty na wydruk zdjęć, cenowe alerty i najważniejsze – wsparcie Kliniki Neurologii Rozwojowej i Epileptologii w Instytucie Centrum Zdrowia Dziecka.
Według badania ARC Rynek i Opinia, w grupie wiekowej 18–25 lat aż 79% użytkowników korzysta z aplikacji Rossmann GO.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 65% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.