E-commerce & Digital Marketing
Temat numeru: Fenomen omnichannel
Witamy w omnichannel, rzeczywistości w której klient płynnie przechodzi z online do offline i z offline do online. Ceni tę przestrzeń za personalizację, zniesienie barier, wygodę. Wymaga, bo kupuje. Jest świadomy swoich praw i wie, że może wymagać, może decydować, a wybór należy tylko i wyłącznie do niego. To on wyznacza kierunek i nadaje tempa transformacji cyfrowej spod znaku omnichannel.
Bałam się, że będzie ciężko zrobić numer o omnichannelu. Bo z jednej strony temat można wyczerpać w jednym artykule. Bo w wielu case studies widać ambiwalentny stosunek firm do tematu albo totalne niezrozumienie złożoności tego rodzaju komunikacji z klientem. Dlatego zadanie dla autorów było takie, żeby pisać o omnichannelu jako o kompleksowym, wieloaspektowym wyzwaniu. Podejść od konkretu: oczekiwań zakupowych, procedury tworzenia persony, identyfikacji punktów styku klienta z marką czy wreszcie błędów, które popełnili inni i gotowych rozwiązań pionierów, które dobrze dostosowane do własnej działalności mogą być kluczem do sukcesu. Wszyscy spisali się znakomicie, a treści, które publikujemy inspirują, odpowiadają na najczęściej pojawiające się pytania, stanowią bazę kilkudziesięciu przykładów, tych dobrych, ale też złych, strategii i rozwiązań. Niech będą swoistymi benchmarkami dla każdego, kto chce spróbować swoich sił, albo też lepiej osadzić swój e-commerce w omnichannelu. Zapraszam do lektury!
W tym wydaniu: