Personalizacja a oczekiwania zakupowe klientów

  • Jak we właściwy sposób budować customer experience?
  • Jak tworzyć komunikaty trafiające do naszej grupy docelowej?
  • Czy tworzenie indywidualnego przekazu dla naszych klientów jest możliwe?

Wraz z nadejściem ery Internetu, pojawieniem się e-commerce i pojęcia customer experience zmieniły się oczekiwania zakupowe klientów. Mając możliwość dokonania zakupu bez wychodzenia z domu stworzyliśmy system, który silnie działa na użytkownika, co wpływa na jego lojalność i chęć sprawdzania oferty konkurencji. Jak więc wpłynąć na potencjalnego klienta, by wybrał akurat naszą ofertę?

Personalizacja oferty - wykorzystaj swoją wiedzę

Posiadając nawet najbardziej podstawowe informacje na temat swoich klientów i grupy docelowej, jesteś w stanie znaleźć odpowiedni sposób na dotarcie do nich.

Dobrze dostosuj przekaz do branży, w której działasz – nie chcesz chyba używać biznesowych zwrotów do swoich klientów, jeśli prowadzisz sklep online z odzieżą dla młodzieży. Content jest istotny, dlatego też jeżeli „lekkie pióro” nie jest Twoją mocną stroną, zastanów się nad pomocą profesjonalnego copywritera, który właściwie dostosuje sposób komunikacji do naszych klientów. Głównym powodem, dla którego warto to zrobić jest przede wszystkim budowanie lojalności klienta. Jeśli nasz przekaz do nich trafia, podoba im się sposób, w jaki się z nimi kontaktujemy z pewnością do nas wrócą.

Jaki jest pierwszy krok do zdobycia serca klienta?

Startując na rynku musimy najpierw wzbudzić ciekawość naszej grupy docelowej. Jeśli jesteśmy nowi więc budowanie świadomości marki jest szczególnie ważne.

Udało nam się dotrzeć do potencjalnych klientów. Co dalej? Działamy indywidualnie, czyli staramy się jak najbardziej spersonalizować ofertę i nią zaciekawić. Kolejny etap to poszukanie sposobu na wywołanie potrzeby posiadania naszego produktu lub usługi – tu sprawdzą się kody rabatowe, czy odpowiednia wizualizacja. Finalnie dochodzi do decyzji zakupowej, a naszym zadaniem jest utrzymanie tej tendencji poprzez profesjonalną obsługę i dobrą relację.

Tabela 1. Etapy życia klienta – formy dotarcia

Budowanie rozpoznawalności i świadomości marki

Facebook Ads, Radio, Telewizja, SEO

Działanie i personalizacja

e-mail marketing, social media, influencer marketing, afiliacja

Wywołanie potrzeb

reklama w social media, chatboty, retargeting,

Sprzedaż

kampanie omnichannel, e-mail marketing, content marketing

Relacja czyli retencja

remarketing, programy lojalnościowe, follow- up

Źródło: opracowanie własne

Akcja – automatyzacja

Jednym z narzędzi marketingu, który będzie świetnym elementem naszej kampanii jest marketing automation, pozwalający na personalizowanie treści i wysyłanie ich do zsegmentowanych wcześniej odbiorców. Plusem tej formy jest chociażby odzyskiwanie pozostawionych koszyków czy dopasowywanie produktów do dokonanych zakupów.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 76% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.