As Sprzedaży
Temat numeru: W co grają klienci?
„Sprzedaż to gra. Rozgrywka, w której jedna i druga strona dopuszcza się nieczystych zagrywek” – myślę, że każdy handlowiec znajdzie wśród swoich doświadczeń zawodowych sporo przykładów na potwierdzenie tej tezy z naszego Tematu numeru. Katalog sztuczek i trików stosowanych przez klientów jest bardzo szeroki. Jak je zidentyfikować i nie dać się wciągnąć do gry, a jeśli to się już wydarzy – jak wyjść z niej jako zwycięzca? Praktycznych wskazówek udziela Marek Waśkiewicz w artykule „W co grają klienci?”
Wyobraź sobie taką sytuację: wracasz ze spotkania handlowego, które odbywało się na 10. piętrze biurowca mieszczącego wiele firm. Wsiadając do windy, zauważasz, że jedzie nią prezes dużego przedsiębiorstwa, który urzęduje na 1. piętrze. Od dawna starałeś się umówić spotkanie z nim, więc wspólna podróż windą wydaje się wymarzoną okazją do zainteresowania prezesa twoją ofertą – sęk w tym, że spędzicie w niej wspólnie mniej niż 30 sekund... Oczywiście szansa, że opisana sytuacja faktycznie ci się przydarzy jest niewielka, ale Elevator Pitch, czyli coś w rodzaju „teasera” twojej oferty, który wzbudzi zainteresowanie odbiorców i pozwoli ci na wykonanie kolejnego kroku w procesie sprzedaży warto zawsze mieć w pogotowiu. Jak przygotować przekonujący pitch, dlaczego jest to takie trudne i gdzie szukać inspiracji dowiecie się z tekstu Michała Lisieckiego „Co winda ma wspólnego ze sprzedażą?”.
Zmiany, również w relacjach biznesowych, są nieuniknione – a mimo to zazwyczaj ich wprowadzanie wiąże się z wieloma, niekoniecznie pozytywnymi, emocjami. Jeszcze trudniej bywa, gdy handlowiec musi poinformować klienta o modyfikacjach posiadanego przez niego produktu czy usługi, z której skorzysta. Jak komunikować klientom zmiany w ofercie i warunkach współpracy, by ich nie stracić – Martyna Cichowicz podpowiada kilka sprawdzonych rozwiązań.
W tym wydaniu: