Prawo w e-commerce

Prawo w e-commerce

Cena netto: 69,00 zł
Cena brutto: 84,87 zł

Prowadzenie sklepu internetowego wiąże się z koniecznością spełnienia wielu wymogów, aby działalność była zgodna z prawem. Wynikają one przede wszystkim z przepisów o ochronie praw konsumentów oraz o ochronie danych osobowych, a w pewnym zakresie również z przepisów dotyczących świadczenia usług drogą elektroniczną. Przyjrzyjmy się zatem kluczowym w e-biznesie kwestiom: regulaminom, polityce prywatności, RODO, prawu konsumentów, znakom towarowym, prawu autorskiemu.

Z artykułów dowiesz się m.in.:

  • Jakie obowiązki w zakresie ochrony danych osobowych ciążą na e-sprzedawcy?
  • Jakie informacje należy zawrzeć w regulaminie sklepu, aby spełniał on najnowsze wymagania prawne?
  • Co zmieni ło się w kwestii obowiązków e-sprzedawców w związku z wejściem w życie RODO oraz rozporządzenia e-Privacy?
  • Jakich zapisów należy unikać w regulaminie?
  • Kiedy można zmienić regulamin?
  • Jakie prawa w zakresie reklamacji zakupionego towaru przysługują klientom--konsumentom, a jakie klientom-przedsiębiorcom?
  • Jakie roszczenia przysługują kupującym z tytułu wady rzeczy sprzedanej?
  • Kto ponosi odpowiedzialność za uszkodzenie przesyłki podczas transportu: e-sprzedawca czy firma kurierska?
  • W jakich przypadkach sprzedawca nie odpowiada za uszkodzenie towaru podczas transportu?
  • Czy sprzedawca może skutecznie uchylić się od odpowiedzialności przez odpowiednie zapisy w regulaminie sprzedaży?
  • Jakie prawo reguluje uprawnienia i obowiązki stron transakcji, w sytuacji gdy umowa zawierana jest między podmiotami pochodzącymi z różnych krajów?
  • Jakie zapisy należy uwzględnić w regulaminie sklepu, kierując swoją ofertę do klientów za granicą?
  • W jakim państwie i w jakiej stawce przedsiębiorca prowadzący sprzedaż transgraniczną zapłaci podatek VAT?
  • Na co należy zwrócić uwagę nabywając utwór stanowiący stronę internetową lub jej składową?
  • Czy można bez przeszkód kopiować opisy i fotografie produktów z innych stron internetowych?
  • Jakie są różnice między umową o przeniesienie autorskich praw majątkowych a umową licencyjną i co oznaczają one dla właściciela e-sklepu?
  • Na czym polega cybersquatting, typosquatting i cyberwildcatting?
  • Jakie oznaczenie domeny nie uzyska prawa ochronnego na znak towarowy?
Dodaj do koszyka

Zawartość zestawu

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.