Prawo w e-commerce
Cena netto: 69,00 zł
Cena brutto: 84,87 zł
Prowadzenie sklepu internetowego wiąże się z koniecznością spełnienia wielu wymogów, aby działalność była zgodna z prawem. Wynikają one przede wszystkim z przepisów o ochronie praw konsumentów oraz o ochronie danych osobowych, a w pewnym zakresie również z przepisów dotyczących świadczenia usług drogą elektroniczną. Przyjrzyjmy się zatem kluczowym w e-biznesie kwestiom: regulaminom, polityce prywatności, RODO, prawu konsumentów, znakom towarowym, prawu autorskiemu.
Z artykułów dowiesz się m.in.:
- Jakie obowiązki w zakresie ochrony danych osobowych ciążą na e-sprzedawcy?
- Jakie informacje należy zawrzeć w regulaminie sklepu, aby spełniał on najnowsze wymagania prawne?
- Co zmieni ło się w kwestii obowiązków e-sprzedawców w związku z wejściem w życie RODO oraz rozporządzenia e-Privacy?
- Jakich zapisów należy unikać w regulaminie?
- Kiedy można zmienić regulamin?
- Jakie prawa w zakresie reklamacji zakupionego towaru przysługują klientom--konsumentom, a jakie klientom-przedsiębiorcom?
- Jakie roszczenia przysługują kupującym z tytułu wady rzeczy sprzedanej?
- Kto ponosi odpowiedzialność za uszkodzenie przesyłki podczas transportu: e-sprzedawca czy firma kurierska?
- W jakich przypadkach sprzedawca nie odpowiada za uszkodzenie towaru podczas transportu?
- Czy sprzedawca może skutecznie uchylić się od odpowiedzialności przez odpowiednie zapisy w regulaminie sprzedaży?
- Jakie prawo reguluje uprawnienia i obowiązki stron transakcji, w sytuacji gdy umowa zawierana jest między podmiotami pochodzącymi z różnych krajów?
- Jakie zapisy należy uwzględnić w regulaminie sklepu, kierując swoją ofertę do klientów za granicą?
- W jakim państwie i w jakiej stawce przedsiębiorca prowadzący sprzedaż transgraniczną zapłaci podatek VAT?
- Na co należy zwrócić uwagę nabywając utwór stanowiący stronę internetową lub jej składową?
- Czy można bez przeszkód kopiować opisy i fotografie produktów z innych stron internetowych?
- Jakie są różnice między umową o przeniesienie autorskich praw majątkowych a umową licencyjną i co oznaczają one dla właściciela e-sklepu?
- Na czym polega cybersquatting, typosquatting i cyberwildcatting?
- Jakie oznaczenie domeny nie uzyska prawa ochronnego na znak towarowy?