E-commerce & Digital Marketing
Temat numeru: Content marketing w e-commerce
Ostatnio spotkałam się z porównaniem sklepu internetowego bez dobrego contentu do sklepu stacjonarnego, z którego wymiotło wszystkich sprzedawców. Słyszymy, że dobry content broni się sam. I że content ma sprzedawać. To dlaczego czasem go nie doceniamy, dlaczego pozbawiamy nasz sklep głównej siły sprzedażowej? Bo w kwestiach contentowych dużo tematów robimy na wyczucie, wg utartych schematów i bez twardego backgroundu w postaci danych na temat naszych odbiorców i ich konkretnych potrzeb. Wiele e-sklepów nawet nie zdaje sobie sprawy, że ich treści są niespójne, powtarzalne i wyłącznie marketingowe. Tymczasem, wszystkie badania i statystyki potwierdzają, że użytkownicy wyszukiwarek najbardziej cenią treści poradnikowe, kontekstowe i merytoryczne. Czyli takie, które nie tylko budują ich zaangażowanie, umacniają znaczenie marki, ale są też najbardziej cenione przez algorytm Panda, który może znacząco podnieść ich pozycję w TOP 10 Google. Zaopiekowanie się contentem może przynieść naprawdę wymierne korzyści! Aby zainspirować czytelników do poszukiwań optymalnych rozwiązań contentowych publikujemy w numerze listę top 5 sprawdzonych narzędzi do content marketingu, bierzemy pod lupę różne, bardziej lub mniej udane strategie contentowe oraz pokazujemy, jak w praktyce e-sklepu wykorzystać społeczny dowód słuszności, czyli pozwolić naszym klientom tworzyć content o największej wartości – rekomendacje. Bo przecież content is king, recommendation – queen. I wszystko w temacie.
Zapraszam również do kontaktu z Redakcją – dajcie znać, jak Wam się podobał numer, jakich tematów powinno być więcej, a jakich mniej. Czekam na wasze opinie!
W tym wydaniu: