E-commerce & Digital Marketing
Temat numeru: Mobilna strona e-commerce
Kolejne badania pokazują, że coraz więcej klientów podczas e-zakupów, nawet jeśli nie kończy transakcji na smartfonie, korzysta z niego na którymś z etapów procesu zakupowego. Mimo to wielu właścicieli e-sklepów zdaje się ignorować ten fakt. A tymczasem trend ten będzie ulegał tylko wzmocnieniu, dlatego responsywna strona to podstawa. To jednak nie wystarczy. Ważne jest również wyjście naprzeciw oczekiwaniom klientów mobilnych, o czym piszmy w Top temacie. Z artykułów, które dla was przygotowaliśmy, dowiecie się m.in. na jakie elementy zwrócić uwagę, dostosowując stronę sklepu do potrzeb m-klientów, dlaczego warto pomyśleć o własnej aplikacji oraz jak przygotować mailing mobile friendly.
Dwa tygodnie temu wysłałam poprzez Messengera zapytanie dotyczące oferty do jednego z e-sklepów. Messenger obsługiwany jest przez bota, który jednak nie działa zbyt dobrze. Prawdopodobnie nikt nie sprawdza pytań z tego kanału, wychodząc z założenia, że bot wystarczy, więc nie doczekałam się odpowiedzi. Efekt? Skierowałam swoje pytanie do konkurencji. Dlaczego o tym wspominam? Bo lead response time jest jednym z ważniejszych czynników wpływających na sprzedaż. W jaki sposób mierzyć ten wskaźnik i jak poprawić szybkość odpowiedzi na zapytania klientów? O tym w artykule „Sztuka niemarnowania leadów” Ilony Hanzel.
Geoblokowanie – wygodne w niektórych sytuacjach z punktu widzenia sprzedawców – od 3 grudnia 2018 r. jest zakazane. Co to w praktyce oznacza dla sklepów internetowych? Jakie wyjątki od tej zasady przewidują przepisy? Zachęcam do lektury artykułu „Koniec geoblokowania” Katarzyny Pośpiech-Białas.
Zapraszam również do kontaktu z nami – dajcie znać, jak wam się podobał numer, jakich tematów powinno być więcej, a jakich mniej. Czekamy na wasze opinie!
W tym wydaniu: