E-commerce & Digital Marketing
Temat numeru: Efektywna obsługa e-klienta
Dokonując zakupów w sieci zauważyłam, że coraz częściej to nie cena stanowi dla mnie główne kryterium zakupowe. Liczy się również przejrzysty proces składania zamówienia, różne opcje dostawy i płatności, a także jakość obsługi klienta. Jak pokazują liczne badania – takich klientów jak ja jest coraz więcej. Również coraz więcej właścicieli e-sklepów dostrzega, że konkurowanie ceną po prostu się nie opłaca i lepiej postawić na ponadprzeciętną obsługę klienta. Na czym polega taka ponadprzeciętna obsługa? Piszemy o tym w Top temacie. Dowiecie się z niego również, jakie wskaźniki dotyczące obsługi klienta warto mierzyć, jakie rozwiązania wykorzystują najbardziej znane polskie i zagraniczne marki w obszarze obsługi klienta, a także co jest napiwkiem dla sklepów internetowych i dlaczego warto o niego walczyć. Czat to rozwiązanie stosowane już w wielu sklepach internetowych, jednak nie zawsze działa sprawnie. Komunikując się w ten sposób klient oczekuje odpowiedzi niemal natychmiast i jeśli jej nie otrzymuje, zazwyczaj idzie do innego sklepu. Czy stać cię na to, aby tracić klientów w ten sposób? Jeśli nie, musisz zadbać o wysoki standard obsługi również w tym kanale. Jak to zrobić? Przeczytasz o tym w artykule „Odpowiedź tu i teraz” Marka Bartnikowskiego.
14 września 2019 we wszystkich państwach UE zaczną obowiązywać nowe standardy techniczne dotyczące silnego uwierzytelniania klienta. Co prawda, adresowane są one do dostawców usług płatniczych, ale kształtują warunki rozwoju e-sprzedaży. Co warto w tym temacie wiedzieć? Zapraszam do lektury artykułu Bartosza Wojciechowskiego „E-płatności: silne uwierzytelnienie klienta” i całego numeru!
W tym wydaniu: