E‑sprzedaż w Unii Europejskiej

  • Jakie prawo reguluje uprawnienia i obowiązki stron transakcji, w sytuacji gdy umowa zawierana jest między podmiotami pochodzącymi z różnych krajów?
  • Jakie zapisy należy uwzględnić w regulaminie sklepu, kierując swoją ofertę do klientów za granicą?
  • W jakim państwie i w jakiej stawce przedsiębiorca prowadzący sprzedaż transgraniczną zapłaci podatek VAT?
ECOM_01_14.jpg

Wdrażanie strategii rozwoju transgranicznego to jedno z najważniejszych wyzwań polskiego handlu. Największe zainteresowanie tematem wchodzenia na nowe rynki można zaobserwować w dynamicznie rozwijającej się branży e-commerce. Mimo obiecujących statystyk potwierdzających wzrost zainteresowania polskimi produktami, transgraniczny potencjał wielu firm jest nadal ograniczony z powodu nieznajomości zagadnień prawnych związanych z prowadzeniem sprzedaży zagranicznym klientom.

Prowadzenie sprzedaży internetowej, w porównaniu ze sprzedażą stacjonarną, jest łatwiejszym i tańszym sposobem dotarcia do szerokiego grona potencjalnych zagranicznych klientów. W ramach Europejskiego Rynku Wewnętrznego podejmowane są działania w celu niwelowania różnic w ustawodawstwach krajowych. Dokonana harmonizacja przepisów krajowych w zakresie praw konsumentów oraz perspektywa ujednolicenia standardów ochrony danych osobowych stanowią znaczne ułatwienie dla przedsiębiorców działających na wielu rynkach. Kolejne pozytywne zmiany, chociażby w kwestiach podatkowych, może przynieść wdrażana przez Komisję Europejską strategia Jednolitego Rynku Cyfrowego. Poniżej podano kilka uniwersalnych wskazówek dla podmiotów z branży e-commerce planujących ekspansję na europejskie rynki. Ze względu na przepisy szczególne nie jest możliwa wyczerpująca analiza prawna bez uwzględnienia przynajmniej docelowego kraju dostawy, kategorii klientów oraz rodzaju sprzedawanego towaru.

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 89% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.