E-commerce & Digital Marketing
Temat numeru: Polityka zwrotów i reklamacji
Nic tak nie pokazuje podejścia sklepu do klienta jak przebieg procesu reklamacyjnego. Co z tego, że strona działa świetnie a złożenie zamówienia jest niezwykle proste, jeśli kupujący nie może liczyć na sprawną pomoc, kiedy produkt zaczyna się psuć a usługa nie działa tak, jak powinna? Tymczasem odpowiednia polityka zwrotów i reklamacji to świetne narzędzie do budowania lojalności. W bieżącym numerze znajdziecie wskazówki, jakie rozwiązania – wykraczające poza nakazy ustawowe – warto wdrożyć, aby pokazać klientom, że są ważni także wtedy, kiedy pojawiają się problemy z zamówionym towarem. Dowiecie się również, jak odpowiadać na negatywne komentarze w mediach społecznościowych oraz w jaki sposób zmniejszyć koszty wynikające ze zwrotów i reklamacji.
Sklep odzieżowy z niezwykle bogatą ofertą. Klientka szuka paska do spodni konkretnej firmy. Wpisuje w wyszukiwarkę odpowiednią frazę. Wyświetla się komunikat o braku wyników wyszukiwania, mimo że poszukiwany przez nią pasek znajduje się w asortymencie sklepu. Dlaczego? Bo wpisując nazwę producenta, zrobiła literówkę, czego niestety nie zauważyła. Uznała więc, że w tym konkretnym sklepie nie znajdzie poszukiwanego produktu. Przeszła na stronę innego. O tym, jak nie tracić klientów z powodu słabo działającej wyszukiwarki, przeczytacie w tekście „Wyszukiwarka jak dobry sprzedawca”.
Płatność za pobraniem to wciąż jedna z najpopularniejszych metod płatności w polskich e-sklepach. W jaki sposób zachęcić klientów do wyboru innych form? Wszystko opiera się na poczuciu bezpieczeństwa, o czym piszemy w artykule „Wyeliminować płatności za pobraniem”.
W tym wydaniu: