E-commerce & Digital Marketing
Temat numeru: Skuteczna polityka cenowa
Cena to dla wielu e-sprzedawców główne narzędzie rywalizacji z konkurencją. Mimo że coraz częściej o wyborze konkretnego e-sklepu decydują również inne kryteria takie jak jakość obsługi czy szybka dostawa, cena wciąż odgrywa istotną rolę. W ramach Top tematu szukamy odpowiedzi na pytania: dlaczego postrzeganie cenowe jest ważniejsze niż poziom cen?; jak, dzięki odpowiedniej polityce cenowej, jednocześnie zachować marżę i przyciągnąć klientów? oraz czy różnice cenowe w ofercie online i offline mają uzasadnienie biznesowe?
Ważną częścią polityki cenowej jest polityka rabatowa. Warto udzielać rabatów, ale w taki sposób, aby było to opłacalne dla sklepu. Rabaty, jeśli są udzielane tylko dlatego, że tak robi konkurencja, nie przynoszą żadnych pozytywnych efektów – nie budują lojalności, nie skłaniają do większych bądź częstszych zakupów, za to wpływają negatywnie na marżę. W numerze znajdziecie przykłady, jak za pomocą odpowiedniej polityki rabatowej budować pozytywny wizerunek marki i zwiększyć zysk.
25 maja 2018 r. na terenie Unii Europejskiej zacznie obowiązywać Rozporządzenie Ogólne Ochrony Danych Osobowych z dnia 6 kwietnia 2016 roku, tzw. RODO. Dla e-sprzedawców oznacza to konieczność wprowadzenia zmian w regulaminach i umowach. Wydaje się, że czasu jest dużo, jednak warto już teraz zadbać o wdrożenie nowych przepisów w swoim e-sklepie. O szczegółach piszemy w dziale E-paragrafy.
Czekamy na Wasze sugestie i propozycje tematów, które powinniśmy poruszyć w kolejnych numerach. Piszcie i dzwońcie do nas!
W tym wydaniu: