Szef Sprzedaży
Temat numeru: Koniec ery uniwersalnych sprzedawców?
Nikt już chyba nie ma wątpliwości, że na przestrzeni ostatnich kilku lat kompletnie zmieniły się oczekiwania klientów. Ciągły rozwój technologii, a także dostęp do nowych kanałów komunikacji spowodowały, że, jak pokazują liczne badania – podczas pierwszego kontaktu z handlowcem klienci często wiedzą o ofercie firmy tyle samo lub nawet więcej, niż sprzedawca! Szacuje się również, że obecnie handlowcy aż 80% swojego czasu pracy przeznaczają na działania okołosprzedażowe i administracyjne, a jedynie 20% na właściwą sprzedaż. Niestety często przekłada się to na ich wyniki, a tym samym na raporty, które szef sprzedaży przedstawia swoim przełożonym.
Może zatem era handlowców – „uniwersalnych żołnierzy”, którzy sami wyszukują potencjalnych klientów, prowadzą rozpoznanie, oceniają swoje szanse, a następnie przystępują do działania i finalizują transakcję dobiega końca? Odpowiedzi na to pytanie w Temacie Numeru poszukują Piotr Bień i Lech Dworaczyński w dwóch artykułach o tym samym tytule: „Koniec ery uniwersalnych sprzedawców?”, prezentujących odmienne spojrzenia na to zagadnienie. Które jest Państwu bliższe? Zapraszam do lektury i dzielenia się z nami swoimi spostrzeżeniami.
Bardzo miło mi również poinformować, że – mając na uwadze nieustanne dążenie do jak najwyższej wartości merytorycznej naszego czasopisma – zdecydowaliśmy się powołać Radę Programową w składzie: Piotr Bień (Infoteam-Consulting AG, specjalizacja: sprzedaż B2B), Lech Dworaczyński (Dworaczyński Consulting, specjalizacja: sprzedaż B2B i B2C), Justyna Grabkowska (Scotwork Polska, specjalizacja: negocjacje) oraz Katarzyna Lorenc (4Business&People Sp. z o.o., specjalizacja: HR). Zadaniem Rady jest wsparcie redakcji wiedzą i bogatym doświadczeniem zawodowym w taki sposób, aby prezentowane w magazynie treści były maksymalnie użyteczne i warte Państwa uwagi. Jej członkowie pojawią się więc na naszych łamach nie tylko jako autorzy tekstów, ale również jako współtwórcy tematyki poszczególnych wydań oraz komentatorzy artykułów napisanych przez innych ekspertów. Witamy na pokładzie!
W tym wydaniu: