Szef Sprzedaży
W wielu firmach organizacja działu sprzedaży nie jest dostosowana do bieżącej sytuacji i celów, co niekorzystnie wpływa na osiągane wyniki. Najskuteczniejsze działy handlowe to takie, które są dobrze zorganizowane – każdy wie, co należy do jego zadań i posiada odpowiednie umiejętności oraz narzędzia do ich realizacji. Na właściwą organizację przekładają się również: przemyślana struktura, wyraźnie określona strategia sprzedaży i skuteczny system przepływu informacji. Więcej na temat organizacji działu sprzedaży w artykule Piotra Krakowiaka „Organizacja – fundament efektywnego działu sprzedaży”.
Kiedy zachodzi konieczność obniżenia kosztów w firmie, często pierwszym pomysłem jest obniżenie płac pracownikom. Zdaniem Grzegorza Spólnika powinno to być jedno z ostatnich rozwiązań. W artykule „System wynagrodzeń, który przełoży się na zyski firmy” autor wskazuje znacznie efektywniejsze rozwiązania: od systemu premiowania , w którym jednym z kryteriów efektywności jest przychód uzyskiwany przez pracownika czy zespół po utrzymywanie odpowiedniego poziomu konkurencyjności wynagrodzeń.
Są branże, w których produkty lub usługi oferowane przez poszczególne firmy różnią się w niewielkim stopniu. Wówczas wyróżników trzeba szukać w innych obszarach. Gdzie? O tym przeczytają Państwo w artykule Moniki Muchy „Zwykły produkt, niezwykła oferta”.
Na koniec chciałabym zaprosić Państwa do udziału w czwartej edycji warsztatów Sales Manager’s Boot Camp, które odbędą się w Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu, Katowicach, Krakowie i Gdańsku. Szczegóły na łamach numeru.
Redaktor naczelna
W tym wydaniu: