Zwykły produkt, niezwykła oferta

W jaki sposób wyróżnić swoją ofertę na konkurencyjnym rynku, kiedy sam produkt lub usługa niczym nie odróżniają się od tego, co oferuje konkurencja? Gdzie szukać oryginalności? Jaką strategię sprzedaży przyjąć? Te pytania zadaje sobie niejeden właściciel firmy czy dyrektor handlowy. Strategia sprzedaży produktu lub usługi na utowarowionym rynku to kluczowy obszar, wymagający gruntownego przemyślenia, jeżeli chcemy zrealizować wyznaczone cele biznesowe.

SS_31_42.jpg

Wiele firm boryka się z problemem hiperkonkurencji w obszarze produktów lub usług, które oferują. Swobodny przepływ informacji i masowa produkcja utrudniają zbudowanie unikalnej oferty, a kiedy uda się takową stworzyć, jest ona w krótkim czasie powielana przez konkurencję. W odbiorze klientów zacierają się różnice między poszczególnymi markami, oferty konkretnych firm tracą na wartości, a głównym kryterium decydującym o zakupie staje się cena.

Doświadczony dyrektor sprzedaży zdaje sobie sprawę, że konkurowanie ceną nie jest skuteczną strategią, a argument przedstawiany przez handlowców: „Nasz produkt jest za drogi” to najczęściej tarcza obronna tych, którzy nie realizują planów sprzedażowych, co jest zupełnie niezależne od ceny. Skoro klienci nabywają produkty i usługi droższe niż te znajdujące się w naszej ofercie, należy się zastanowić, czym charakteryzuje się ten produkt czy usługa, jaką strategię przyjąć, żeby – zaspokajając te same potrzeby klienta – dostarczyć mu nowe, unikatowe wartości?

Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści

Pozostałe 87% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.

Kilka wariantów prenumeraty Pokaż opcje
Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań Wybieram

Abonament już od 83 zł miesięcznie

Dwutygodniowy dostęp bez zobowiązań

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

WYBIERAM

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Pełen dostęp do wszystkich treści portalu
to koszt 83 zł miesięcznie
przy jednorazowej płatności za rok

Dwutygodniowy dostęp do wszystkich treści
portalu za 99 zł netto, które odliczymy od ceny
regularnej przy przedłużeniu abonamentu

WYBIERAM

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.