Zwykły produkt, niezwykła oferta
W jaki sposób wyróżnić swoją ofertę na konkurencyjnym rynku, kiedy sam produkt lub usługa niczym nie odróżniają się od tego, co oferuje konkurencja? Gdzie szukać oryginalności? Jaką strategię sprzedaży przyjąć? Te pytania zadaje sobie niejeden właściciel firmy czy dyrektor handlowy. Strategia sprzedaży produktu lub usługi na utowarowionym rynku to kluczowy obszar, wymagający gruntownego przemyślenia, jeżeli chcemy zrealizować wyznaczone cele biznesowe.
Wiele firm boryka się z problemem hiperkonkurencji w obszarze produktów lub usług, które oferują. Swobodny przepływ informacji i masowa produkcja utrudniają zbudowanie unikalnej oferty, a kiedy uda się takową stworzyć, jest ona w krótkim czasie powielana przez konkurencję. W odbiorze klientów zacierają się różnice między poszczególnymi markami, oferty konkretnych firm tracą na wartości, a głównym kryterium decydującym o zakupie staje się cena.
Doświadczony dyrektor sprzedaży zdaje sobie sprawę, że konkurowanie ceną nie jest skuteczną strategią, a argument przedstawiany przez handlowców: „Nasz produkt jest za drogi” to najczęściej tarcza obronna tych, którzy nie realizują planów sprzedażowych, co jest zupełnie niezależne od ceny. Skoro klienci nabywają produkty i usługi droższe niż te znajdujące się w naszej ofercie, należy się zastanowić, czym charakteryzuje się ten produkt czy usługa, jaką strategię przyjąć, żeby – zaspokajając te same potrzeby klienta – dostarczyć mu nowe, unikatowe wartości?
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 87% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.