Szef Sprzedaży
Temat numeru: Skuteczna polityka cenowa
Jak świadomie kształtując politykę cenową, zwiększyć sprzedaż i konkurencyjność firmy? To pytanie, na które próbowaliśmy znaleźć odpowiedź przygotowując bieżący numer „Szefa Sprzedaży”. Cena to element, którym przez długi czas najłatwiej było konkurować. Wiele firm, nie mając nic innego do zaoferowania poza niską ceną, próbowało przyciągnąć klientów kolejnymi rabatami i promocjami. Jednak dla klientów, niezależnie czy mówimy o rynku B2B czy B2C, cena ma coraz częściej drugorzędne znaczenie. To nie cena, ale wartość, którą w zamian oferujemy decyduje o tym, czy klient będzie chciał ją zapłacić. A celem szefa sprzedaży powinna być sprzedaż z dobrą marżą i do tego, ustalając politykę cenową, powinien dążyć. I temu w dużej części poświęciliśmy aktualne wydanie.
Co jakiś czas szerokim echem w mediach odbijają się kryzysy związane z konkretną marką, produktem, usługą. Ostatnio najgłośniej było o problemach serwisu Ipla.pl w związku z pakietem Euro 2016. Osoby obsługujące facebookowy profil portalu nie nadążały z odpowiedziami na negatywne komentarze i wiadomości, podobnie w przypadku reklamacji nadsyłanych mailowo. W końcu sprawą zainteresował się UOKiK. Podobno część klientów odzyskała pieniądze, ale niesmak pozostał. Kryzys wizerunkowy wywołać łatwo, zniwelować jego negatywne skutki już znacznie trudniej, dlatego warto uczyć się na błędach swoich i innych. O tym, co może przyczynić się do powstania kryzysu i co zrobić, jeżeli jednak kryzys nadejdzie pisze Beata Butwicka w artykule „Lepiej zapobiegać niż leczyć”.
W listopadzie już po raz trzeci spotkamy się podczas Forum Szefów Sprzedaży. Tematem przewodnim tegorocznej edycji będzie klient nowych czasów – klient 3.0. Szczegółowe informacje o programie i prelegentach w tym i kolejnym numerze.
W tym wydaniu: