10 sposobów na lojalność
Stara prawda sprzedażowa mówi, że pozyskanie nowego klienta kosztuje zdecydowanie więcej niż utrzymywanie obecnego. Tymczasem wiele zespołów jest tak skupionych na realizacji planów sprzedaży, że często zaniedbuje już zdobytych klientów. W efekcie konieczne jest ciągłe odrabianie strat i szukanie kolejnych klientów.
Tracimy klientów z wielu powodów, ale zawsze wynika to z połączenia trzech czynników: działań konkurencji, niestałości klientów oraz zaniedbań zespołów sprzedażowych. Równie ważną przyczyną jest sama strategia sprzedażowa firmy, a konkretnie oferta, która nie daje handlowcom pola do popisu. Znam osobiście przypadek, że znana firma przez ostatnie pięć lat ma dokładnie taką samą ofertę! Oczywiście wyniki lecą w dół z roku na rok, a zespół sprzedażowy ma ograniczone pole działania. Biorąc to pod uwagę, opisane poniżej pomysły na budowanie lojalności klientów opierają się w dużej części na działaniach zależnych od zespołów i szefów sprzedaży.
Wykorzystałeś swój limit bezpłatnych treści
Pozostałe 89% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników portalu. Zaloguj się, wybierz plan abonamentowy albo kup dostęp do artykułu/dokumentu.